I Blackrose I skrev 2011-07-25 17:41:16 följande:
Det är ju fientligt. Vad vill du kalla det som står i citatet?
"Det roliga är att MENA-invandrare bevisar SD:s tes varje gång; de visar oerhört tydligt att demokrati, yttrandefrihet, åsiktsfrihet inte gäller fullt ut för dem, eller bara så länge man tycker ”rätt” enligt dem. Det var flera där som sa att ”våld är en nödvändighet” för att ibland få sin vilja igenom. De agerade hotfullt genom att ställa sig precis framför en för att mucka gräl, genom hot och gester. De visar verkligen precis på det som SD säger; att vissa invandrargrupper helt enkelt inte passar in i Sverige."
Jag skulle kalla det klantigt uttryckt, förmodligen under frustration och stundens hetta. Men du måste observera att han inte säger
alla MENA-invandrare.
Om någon säger "svenskar är dumma", så vet jag, eftersom jag alltid är så snäll och rar och samtidigt identifierar mig som svensk, att det inte gäller mig och såleds inte
alla svenskar.
Dessutom tror jag mycket väl att du vet att även om det vore så att Ekeroth var en raist eller liknande, så skulle han aldrig få egenom sina åsikter via SD.
...och om det ändå skulle ske så skulle de garanterat förlora många röster och säkert trilla ur riksdagen.