Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-10 11:48:19 följande:
    Ja detta låter ju hur logiskt som helst...

"Scientists have found that people with conservative views have brains with larger amygdalas, almond shaped areas in the centre of the brain often associated with anxiety and emotions. (Buhuuu muslimerna kommer)
    On the otherhand, they have a smaller anterior cingulate, an area at the front of the brain associated with courage and looking on the bright side of life."

Typ vad jag alltid sagt med andra ord.
    Haha, klockrent!!
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-10 14:51:54 följande:
    Men visst är det!
    Druid bekräftade ju alla våra fördomar hahaha...
    Haha!

Nu är det ju inte fördomar längre, nu är det VETENSKAP!!

Tjohooooo! Tungan ute
  • Quintus Zebra
    TheCoopers skrev 2011-05-10 14:53:26 följande:
    Snart är jag häääääääääääääääääääääääääääääär !!!
    Nice, den stranden ser perfekt ut att springa längs med. Undrar hur lång den är? Man belastar kroppen lite konstigt bara, för stränder lutar ju alltid. Men det är det värt! Skrattande
  • Quintus Zebra
    TheCoopers skrev 2011-05-10 15:48:32 följande:
    hhaha jaaa säkert ! jag har ju mest tänkt att ligga på den
    Vilket slöseri! Flört

(Sorry, lider av svår löparabstinens)
  • Quintus Zebra
    TheCoopers skrev 2011-05-11 09:56:56 följande:
    hahha jaaa eller det är vad jag hör iallafall ... På lilltjejens dagis är alla snälla och lydiga ...
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-11 10:00:39 följande:
    Folk ljuger.
    Haha!

Håler med NGWP här.

Astrid har ju knappast hittat på Emil och Lotta och resten ur tunna luften. Ungar har säkert alltid varit som våra.

Min mamma kan fortfarande idag träffa på gamla lärare från våran skola som säger att hennes tre pojkar är de artigaste barn dom nånsin haft. Mamma bara nickar och ler oförstående!

För hemma var vi skogstokiga. Skrek och slogs och slog hål i väggar. Själv hittade jag debattsuget tidigt .Och när jag blev tillsagd ville jag diskutera exakt varför dom hade sagt till mig, att jag tyckte att föräldrarna bara klagar på mig och aldrig på mina bröder,  hur dom borde agera istället, varför jag var helt oskyldig och så vidare, helst i timmar.

Jag har flera minnen där pappa gick och låste in sig på toa för att slippa undan och jag stod kvar utanför i säkert en kvart och fortsatte diskutera problemet fram och tillbaks.

Skrattande

Tur man har FL och andra vettiga sätt att ta kål på debattsuget nu för tiden...
    TheCoopers skrev 2011-05-11 09:52:14 följande:
    Hur gör alla för att få sådana där lydiga barn som ALLTID gör som föräldrarna vill ?

hahhaah

Någon som har ett recept ?
    Morsan påstår att hennes recept var att låta oss leva lite rövare hemma, men borta var hon stenhård med att vi skulle vi sköta oss.

Fast det var nog inte det receptet du ville ha Flört
  • Quintus Zebra
    Velour skrev 2011-05-11 12:47:46 följande:
    Det där måste jag nog fundera några varv till för att komma underfund med. Min nationalism måste kunna försvaras på ett bättre sätt än nationalism tidigare har kunnat försvaras
    Låter spännande. En genomtänkt nationalistisk ideologi med idéer som går att försvara rent logiskt?

Varför har ingen kommit på det förrut?

Ser fram emot att få ta del av dina revolutionerande idéer Tungan ute
  • Quintus Zebra
    I Blackrose I skrev 2011-05-11 12:58:56 följande:
    Min äldsta tar verkligen kål på en.
    Han ska diskutera ALLT in i mista detalj. Han var 4år när han frågade mig följande:

Var kommer maten ifrån? När jag sa att det kommer från djur och växter så fortsatte det med "Var kommer djur ifrån?", "Var kommer växter ifrån?" Till slut ville jag strypa mig själv.

Sen började han med: "Varför är himmeln blå?, Varför kan jag inte röra himmeln? Varför ramlar vi inte av jorden? Var kommer ljudet ifrån när vi pratar? Varför pratar alla olika språk?"

Det tar ALDRIG slut. Vad man än svarar honom så fortsätter det i all evgihet med nya frågor. *Puh*

Jag brukar ta bilen och sticka iväg då och då på kvällen när maken kommer hem för att få lite lugn och ro. Sen brukar jag meditera i flera timmar innan jag går och lägger mig på kvällarna.  Allt för att rensa hjärnan.
    Hahahahahahahaha!

Det kanske var därför min Pappa reste så mycket med jobbet när jag var barn. Haha!

Sorry om jag skrattar åt ditt elende, men i mina ögon låter det som en underbar unge. Jag önskar ju att mina barn blir sådär frågvisa och ifrågasättande, men man skall ju vara väldigt försiktig med vad man önskar!!

Flört
  • Quintus Zebra
    Velour skrev 2011-05-11 13:01:33 följande:
    Ja, säger det. NÅN måste ju vara revolutionerande nån gång!

Don't hold your breath, det kommer verkligen att ta ett tag att städa efter de föregående argumenten och sedan komma med något hundra procent hållbart. 
    Ingen stress. Underverk måste få ta tid!!
  • Quintus Zebra
    I Blackrose I skrev 2011-05-11 13:05:07 följande:
    Jag var faktiskt världens snällaste barn när jag var liten. Mamma brukar säga att jag inte alls var jobbig. Lyssnade alltid på mamma, gjorde som hon ville, var alltid en liten oskyldig prinsessa när vi var gäster hos någon (Det är jag fortfarande ).
    Jag tycker att hemma kan barn göra vad fan dom vill men dom ska banne mig uppföra sig hemma hos folk och ute i samhället (Skola, dagis, arbete.....).
    Jag är också även av den åsikten att barn ska få prova allt hemma så man har kontroll över dom.
    Min mamma resonerar exakt så. Jag också, till viss del. Men mina barn får gärna ifrågasätta och revoltera ute i samhället också, bara dom gör det på ett artigt sätt (som far sin) Tungan ute
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...