Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

I Blackrose I skrev 2011-05-05 18:07:33 följande:
    Jag vill ha motstånd i en relation. Vill ha intellektuellt motstånd. Vill ha en man som kan argumentera skiten ur mig och inte backa ur så fort jag sätter igång som ja ni ser hur jag gör här på FL.
    Noun skrev 2011-05-05 18:55:38 följande:
    OH YES! Vill ha, vill ha!!! Finns dom ens? Obestämd
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-05 19:01:18 följande:
    They're all married...
    Låter lite som min drömkvinna!

Hon finns i allra högsta grad, fast hon är ju i och för sig kvinna OCH gift  (med mig då Solig), så det hjälper ju inte er det minsta...
  • Quintus Zebra
    Noun skrev 2011-05-05 20:19:59 följande:
    Kommer du hit bara för att skryta?? DIN...... SOL!!!
    Ja, mestadels!

Sen så ville jag väl också hålla med er i hur en partner bör vara. Enda skillnaden är ju att jag har haft bonnröta nog att hitta en sån, eller rättare sagt  att hon hittade mig. Jag hade fullt upp med att försöka rädda världen när vi träffades och hade inte en tanke på att ragga mig en fru...
  • Quintus Zebra
    I Blackrose I skrev 2011-05-05 20:49:48 följande:
    Skrytmåns!
    Sorry!

Det var ju väldigt "osvenskt" av mig att komma in här och skryta det första jag gjorde. Ska nog gå iväg, läsa lite fin gammal svensk litteratur och assimilera mig lite...

Tungan ute
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 12:10:03 följande:
    Jaså?

Jag tycker du assimiliserats ordentligt till det "normala"
    Å fan!

Kanske man har gått och blivit en Svensson på äldre dar?

Så kan vi ju inte ha det!

Får lägga undan boken, sätta på lite suspekt musik (

) och läsa nån PK-hjäntvättande invandrarvänlig artikel på nätet i stället...

Hehe, tack för varningen!
  • Quintus Zebra

En annan sak som känns lite PK, och därmed kan tänkas falla under trådens ämne.

Jag satt och gav sonen lunch för nästan två timmar sedan och som vanligt blev han rastlös efter typ 30 sekunder och ville ner på golvet för att leka igen. Det fanns för en gångs skull inga leksaker i köket så jag fick ta det näst bästa, d.v.s. så ryckte jag åt mig nån papperstidning från högen av reklam som låg på köksbordet. Han blev genast nöjdare och verkade få en väldig aptit av att sitta och riva sönder papper och sedan slänga det frenetiskt omkring sig.

Jag tyckte att han var lite extra ivrig i sin vandaliserande, och upptäckte då till min förtjusning att det av en ren slump var ett exemplar av SD-kuriren som han rev sönder Skrattande

Detta fick mig att fundera:

Kan det vara så att min elva månaders gamla son redan kan ha färgats av sina föräldrars politiska åsikter och att hans totala vandalisering av tidningen kan ses som en politisk protest-aktion?

Eller är jag bara en smått patetisk småbarnsförälder som läser in allt för mycket i mina barns beteende?

• Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 12:41:34 följande:
    Hahaha...jag kommer i all evighet att tänka på Quintus Zebra när jag hör Tom Waits...(frågan är ju hur ofta det sker!)

Ja skärp dig och plocka upp ett exemplar av Expo.
    Man vet aldrig. Enligt ryktet skall Tom snart komma ut med en ny platta och han jobbar på en animerad film tillsammans med Terry Gilliam. Du kanske ser och hör honom överallt snart? Kanske är det dags för Tom att vid 62 års ålder få sitt stora breda genombrott och bli folklig till sist? Flört

Ah, Expo självklart! Är ju inte ens säker på att jag någonsin har läst ett exemplar av tidningen så det vore väl dags nu!! Tack för tipset...
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 13:03:04 följande:
    Jag har rent sponant två saker att säga.

1. Jag har varit med om en liknande händelse, min dotter är visserligen 8, men för ca 9 månader sedan satt hon och målade. Jag upptäckte senare att hon målat och horn röda kryss över hela Jimmie Åkessons ansikte som prydde dagstidningen den dagen. Jag frågade nästa dag varför (hon visste inte vem det var då) och hon sa att hon bara kände för det.
    Jag fotograferade och mms:ade Jaded som bevis hahaha...

2. Och det kanske allra viktigaste, varför har du ett exemplar av SD-kuriren hemma!?

3. Givetvis var hans agerande en politisk protest-aktion och ni borde bli årets föräldrar!
    1. Hahahehe!! Underbart! Är det första gången hon målar så på en person i tidningen? I så fall måste det ju tolkas som ett tecken på att hon på någon nivå var fullt medveten om vad hon gjorde. Det är ju INTE första gången sonen river sönder en tidning, men som sagt han verkade ovanligt engagerad i sitt vandaliserande!

2. Hehe. Jo, trots att vi har en "ingenreklam-skylt" på brevlådan så kommer det ju en hög med reklam nån gång då och då. Och jag brukar inte slänga den utan lägga den i köket, för frun vill ibland bläddra igenom den lite och kolla. Jag hade som sagt ingen koll på att det låg ett exemplar av SD-kuriren där. För då hade den nog redan åkt i soptunnan.

3. Tack!!
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-06 13:25:46 följande:
    Den stora frågan är om du fortfarande är intresserad av Tom när han blir folklig och normal...
    Har du inte den känslan ibland? Att du liksom vill behålla dina smultronställen för dig själv?
    Jo, den känslan har jag absolut ibland. Men min kärlek till Tom skulle garanterat överleva att han blev folklig.

Och jag är ju väldigt medveten om att jag inte är ensam. Gubben säljer ju trots allt miljontals skivor, även om den stora massan inte har nån aning om att han finns...
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...