Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Yoyna skrev 2011-07-15 09:32:19 följande:
    Haha, jamen dåså!! Vad ska du göra för dina 400?!

Lekland, ja det kanske vore nått... Jag är ju lite folkskygg så jag brukar dra mig för såna ställen, tycker bara det är jobbigt när det är en massa ungar som springer runt och skriker. Ska man tänka att det är extra mycket barn där nu för att det är sommarlov eller är det mindre för att folk har semester???
    Fixa mina naglar.

Åh, Andys är proppfullt nu när det är sommar men det finns ju andra ställen som inte är lika mycket folk i.
    Förresten vet du om eriksdalsbadet har öppet eller inte?
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • I Blackrose I
    FamiljenCooper skrev 2011-07-15 09:37:47 följande:
    hahhahahaah !

Men helt rätt ... jag blir TOKIG på att det ska vara så förbaskat svårt att säga ursäkta eller förlåt . Det är liksom allt som krävs . Mina föräldrar var nyss i San Fransisco och när de kom hem sa hon helt uppspelt : Åhh alla var såååå trevliga där ! De sa alltid ursäkta när de råkade nudda mig och höll alltid upp dörren !

Hahahahah tänk att det var så små saker som gjorde att hon tycker att amerikanerna är världens trevligaste folk . Saker som borde vara helt naturliga blev hon chockad över att det gjorde
    Ja, du ser. Efter alla dessa år här i landet så kan jag också stämpla folk utomlands för att vara så trevliga pågrund av mycket självklara småsaker som man tycker folk här hemma borde kunna men men....

Att kunna ge ifrån sig sin sittplats på bussen/tunnelbanan är något så självklart utomlands till gamla, folk som är ibehov av det (gravida). Tankesättet (Mitt är mitt och ditt är ditt) här hemma är så starkt att man inte ens är bredd att ge ifrån sig något till någon som verkligen behöver det.

När vi var i Iran så var det så självklart att folk bjöd varandra på mat ute till barn speciellt. Nik var så chockad första gången det hände honom. Han bara : "Mamma, varför ger dom mig deras mat?" Fick förklara att dom är snälla och att det inte är något fel på maten. Gemenskapen man känner utomlands har jag aldrig gjort här i Sverige. Tyvärr.
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-07-15 09:38:14 följande:
    Självklart att jag säger till om barnen blir skadade!

Min man är när det gäller barnen betydligt mer "hetsig", när vi var på ett badhus i förra veckan var det några barn som upprepade gånger sprang förbi vår tvååring så att det stänkte vatten på honom. Min man tog tag i ungarna, satt sig på huk och väste -Om ni skvätter på nitt barn en gång till så kommer jag att dra av er öronen...

Hahaha! Jag tyckte ändå det var lite roligt (även om man förstås inte får skrämma barn, men jag menar både han och jag hade ju kunnat sy fast öronen sen igen!!! )
    Hahahahaha, bra gjort av din man.

- "Mamma, han där vi dra av mig öronen". Hihi. Ska jag prova nästa gång jag ser en jobbig unge.
  • I Blackrose I

Nej, jag får se var vi ska ta vägen idag. Blir nog lekland. Få se om jag orkar ta Andys eller inte?
    Är hungriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig.

Hörs sen. Kram.

• I Blackrose I
    Velour skrev 2011-07-15 12:31:37 följande:
    Rose, så bra att du verkligen sa till. Folk ska helt enkelt lära sig att bete sig civiliserat när de är ute bland andra. Jag trodde att det tillhörde sunt förnuft och norm att ta hänsyn till andra, men tydligen inte. Och då får man upplysa dem om det!
    Nejdå, man tror att folk ska veta sånt men nej nej. Det borde vara ett obligatorisk ämne i skolan kan jag tycka ibland. Att ta hänsyn till sina medmänniskor.
  • I Blackrose I

Jag gillar allt i sminkväg och sen är jag galen i kläder, skor och ja allt det kvinnliga.

• I Blackrose I

Vi åkte till mamma istället. hon har en stor skog i närheten av där hon bor så vi gick runt iskogen och plockade bär. Alltså vild blåbär smakar BLÄ men barnen tyckte det var gott.

• I Blackrose I

Jag är galen i ögonpenna. Går inte ut utan att märkera ögonen både  över och undre ögonlocken. Ser helt vilsen ut utan. Tar slut på en varje månad.

• I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-07-15 17:44:13 följande:
    Estoy aqui liksom men jag har inte så stor del i denna tråd längre och kanske inte så stort intresse heller.
    Hallo där.

Varför?
  • I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-07-15 18:10:26 följande:
    Livet Flört
    Så fisken är fångad och "avklädd"? Bra jobbat.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...