FamiljenCooper skrev 2011-07-15 09:37:47 följande:
hahhahahaah !
Men helt rätt ... jag blir TOKIG på att det ska vara så förbaskat svårt att säga ursäkta eller förlåt . Det är liksom allt som krävs . Mina föräldrar var nyss i San Fransisco och när de kom hem sa hon helt uppspelt : Åhh alla var såååå trevliga där ! De sa alltid ursäkta när de råkade nudda mig och höll alltid upp dörren !
Hahahahah tänk att det var så små saker som gjorde att hon tycker att amerikanerna är världens trevligaste folk . Saker som borde vara helt naturliga blev hon chockad över att det gjorde
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
Ja, du ser. Efter alla dessa år här i landet så kan jag också stämpla folk utomlands för att vara så trevliga pågrund av mycket självklara småsaker som man tycker folk här hemma borde kunna men men....
Att kunna ge ifrån sig sin sittplats på bussen/tunnelbanan är något så självklart utomlands till gamla, folk som är ibehov av det (gravida). Tankesättet (Mitt är mitt och ditt är ditt) här hemma är så starkt att man inte ens är bredd att ge ifrån sig något till någon som verkligen behöver det.
När vi var i Iran så var det så självklart att folk bjöd varandra på mat ute till barn speciellt. Nik var så chockad första gången det hände honom. Han bara : "Mamma, varför ger dom mig deras mat?" Fick förklara att dom är snälla och att det inte är något fel på maten. Gemenskapen man känner utomlands har jag aldrig gjort här i Sverige. Tyvärr.