Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

sumpbävern skrev 2011-07-25 09:43:11 följande:
    skulle just swischa. Men du visste ju innan var jag står?
    Nja jag hade nog förträngt det . Nog visste jag att du inte var socialdemokrat kanske .. men SD ?

*skakar på huvudet*
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-25 09:47:36 följande:
    Hahaha Stortå! Cooper, jag träffade sumpis i en SDtråd för sisådär ett år sedan...förvirrad och missledd.
    hahahaha jaha ja där ser man ...
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-25 09:51:42 följande:
    Men jag ser det som ett tecken på återhämtning och rehabilitering att se drar sig till sådana som OSS.
    Jo så kan man ju också se det ! hahaha

*äter bananer och folsyra*
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-25 09:59:41 följande:
    Inga cravings ännu cooper?
    Nej inget alls .. jag känner knappt att jag är gravid ..
  • TheCoopers
    I Blackrose I skrev 2011-07-25 10:12:45 följande:
    Angående bidraget så är jag starkt emot socialbidrag och barnbidrag. Sjuka och dom som verkligen behöver det ska självklart få den hjälpen dom behöver. Har inte sagt något annat men folk som kan arbeta ska inte ha möjligheten att kunna sitta hemma och lata sig. Att det går att leva helt OK på socialbidrag är jag övertygad om.
    Barnbidrag kunde få va inkomsbaserad.

Angående maten och skatten så tycker jag Sverige har sjukt högt skatt på ALLT. Det är verkligen helt lönlöst att ha ett företag i Sverige och försöka driva det lagligt. Man blir ju tokig. Arbetsgivaravgift är något som borde avskaffas då kanske fler vågade sig på att anställa folk. Lägre skatt än vad man betalar just nu.
    Mat i skolor/dagis kunde man få ta med sig hemifrån tycker jag. Funkar det i andra länder så borde det inte va så svårt även här i Sverige.

Privatiserade skolor/dagis är jag också positiv till dock ska ALLA följa skollagen som finns i Sverige. Inga religiösa friskolor ska tillåtas.

Ja, det var lite vad jag tycker.

Ursäkta stavfel/slarvfel. Är nyvaken....
    Håller med om barnbidragen .. även om det antagligen skulle innebära att vi inte fick någor barnbidrag .
  • TheCoopers
    I Blackrose I skrev 2011-07-25 10:20:26 följande:
    Gomorron på er {#emotions_dlg.flower}Nalle

*Är på urusel humör. Sov inget bra inatt*
    Godmorgon !

Åhh stackare ! Kraaam {#emotions_dlg.flower}

Själv mår jag bra men önskar att jag slapp jobba Var uppe länge igår eftersom URUGUAY vann Copa America
  • TheCoopers
    I Blackrose I skrev 2011-07-25 10:23:20 följande:
    Dock ska det finnas ett fast belopp. Alltså att även om det är inkomsbaserad så ska man högst kunna få 1300kr/barn. Förstår du?
    Absolut  ! 1300 är mycket tycker jag .  Vi sparar ju hela beloppen till barnen så det hinner ju bli ett par kronor under åren . Så jag kan ju inte direkt påstå att vi "behöver" barnbidraget egentligen .
  • TheCoopers
    I Blackrose I skrev 2011-07-25 10:25:20 följande:
    Tack för kramen. {#emotions_dlg.flower}

När har du semester? Jag börjar jobba den 15:e augusti.

Gratulerar till vinsten Skål (Säger man så? )
    Jag har redan haft semester Crap !

hahah TACK ! Frank Andersson var med och bjöd på skumpa hhahaha !
  • TheCoopers
    MrsAssault skrev 2011-07-25 10:50:12 följande:
    Yo, som gammal bidragstagare kan jag ju säga att man absolut inte får sitta hemma och lata sig och bara håva in pengar. Om man inte är sjuk eller har andra åroblem så blir man totalt förnedrad, de skickar en på en massa vuxendagis eller praktiker där man jobbar ihjäl sig för 60kr om dagen typ
    vaaaaaaaaa ? inte ????
  • TheCoopers
    Anton Chigurh skrev 2011-07-25 11:35:00 följande:
    Fan va folk är gnälliga, dom som skrotar utdömda fartyg på Chittagongs stränder hade nog varit tacksamma för att vistas på ett vuxendagis istället för där dom "tvingas" arbeta idag. 

300 spänn i veckan !!!  Är det inte mer i ersättning ???

martinschibbye.se/BGD_article_001.pdf
    Fast att  sitta och jämföra sina egna "problem" med andras problem ute i världen är inte riktigt rättvist . Om jag är med i en bilolycka och förlorar benet så är det naturligtvis ett stort problem och en sorg för mig .. men i jämförselse med en 4 åring i Kongo som blivit våldtagen av 13 män och misshandlad är jag såklart en gnällig kärring ..
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...