• Mumman

när +++ gravtestet??

Har du haft ägglossning borde mensen komma. Man får alltid mens efter ägglossning om ingen befruktning skett. Så har jag lärt mig i alla fall :)

• Mumman
    Kerstinna skrev 2011-05-06 17:48:52 följande:
    Eftersom att jag har pco kommer inte min mens regelbundet! Inte ens efter ÄL... Men har några dagar kvar!
    Jag har också det.
    Har man äl borde ändå mensen komma om man inte är gravid. OM det är så att ägget faktiskt har släppt. Flera gånger för mig har äl tester visat positivt, haft symptom på äl och allt, men inget ägg har släppt och det vet jag just för att jag inte fått mens efteråt och inget plus.
  • Mumman
    Kerstinna skrev 2011-05-07 12:45:24 följande:
    Jaha... hmmm, så även fast mitt ÄL-test visar pos, så har det inte blivit ngn ÄL om ingen mens kommer? Fast har ju känt i hela kroppen att jag fått ÄL..
    Det kan tyvärr visa alla symptom fast att inget ägg släpper.

Jag hade molvärk, positiva äl tester, flytningar och kristaller i sekretet + att gyn sa att det var ägglossning på G, men inget ägg släppte = Ingen ägglossning = Ingen mens.

Nu säger jag inte att det är så för dig :) men det betyder inte att ett ägg släpper bara för att man har alla symptom tyvärr.

Håller tummarna att du får ett + eller mens!!!
  • Mumman
    jenny8941 skrev 2011-05-12 13:51:43 följande:
    Ja då har man fått progesteron provsvaret och det visar då att jag absolut INTE har ägglossat. Hade ett värde på 4.1 och man ska tydligen ha ca 30 i värde för att ägglossa så tror inte att pergotome funkar för mig.

Jag ska göra ett test på måndag men det bör ju vara negativt och då får jag påbörja en kur till med primolut och pergotime.  funkar det inte denna gång så ska dom prova något annat på mig.

ÅHHHHHH så surt det känns.
    Trist att få beskedet att ingen ägglossning skett. Gjorde du VUL med pergotime eller bara blodprov? Ska du ta dubbel dos nästa gång?

Får hålla tummarna att det ska gå bättre nästa gång :)
  • Mumman
    jenny8941 skrev 2011-05-12 21:46:28 följande:
    jag tog blodprov på dag 22.   Och vadå dubbelkur??  Jag åt 2 tabletter varje dag i 5 dagar är det dubbel då eller??
    Då åt du dubbel kur.
  • Mumman
    jenny8941 skrev 2011-05-13 13:14:51 följande:
    nä jag har inte gjort något VUL jag var till läkaren pga att jag inte blivit gravid och då sa han att jag har pco och så fick jag pergotime och primolut på en gång.

Jag var alldeles paff för jag har alltid trott att jag har haft lätt för att bli gravid men tydligen så har mina andra barn varit ett mirakel sa han för att jag ska nog inte kunna bli gravid utan hjälp.

Så kanske jag kan ha haft en senare ägglossning då?  då får man då lite hopp i alla fall :)
    Ja, okej.

Du kan ha haft senare äl, då pergotime kan ge sen äl. Du får vänta och se :) annars får du ta en ny omgång med primolut och pergotime
Svar på tråden när +++ gravtestet??