• jenny8941

när +++ gravtestet??

Jag har pcos och jag har ätit primolut för att få igång mensen sen pergotime för ägglossningen. Nu undrar jag, om jag har haft en ägglossning och inte befruktning skett så borde jag väl få mens automatiskt eller??

Jag har kollat grav test men det var negativt hur lång tid efter kan man se på gravtestet att det är positivt har hört att många inte märker det på testet förens efter ca 9 veckor när man har pcos.

• Svar på tråden när +++ gravtestet??
  • Kerstinna

Precis samma problem här! ätit första kuren av pergotime och det var två veckor sen! Gjorde test igår men det var neg.... Undrar också om det är så, eller om jag testat för tidigt!! KRAM

• jenny8941

ja jag har pratat med dom på GYN nu och dom sa att jag ska testa ca 14-15 maj då ska det visa om det har blivit nå.  Men jag har så bråttom jag vill testa och +++a nu :)

• Kerstinna

haha aaaah , samma här!!! :) VILL OCKSÅ PLUSSA ;) <3

Har du några symptom? Jag har massor!! :o
    *Ömma bröst, MKT större, brunare bröstvårtor :)
    *illamående
    *acne i hårfäste
    *trötthet
    *irriterad
    *stick & hugg i magen

Lycka till!! :)

• Mumman

Har du haft ägglossning borde mensen komma. Man får alltid mens efter ägglossning om ingen befruktning skett. Så har jag lärt mig i alla fall :)

• Kerstinna
    Mumman skrev 2011-05-06 16:11:15 följande:
    Har du haft ägglossning borde mensen komma. Man får alltid mens efter ägglossning om ingen befruktning skett. Så har jag lärt mig i alla fall :)
    Eftersom att jag har pco kommer inte min mens regelbundet! Inte ens efter ÄL... Men har några dagar kvar!
  • jenny8941

jag har alla dom symtomen också :)  idag när jag var och handlade kunde jag inte hålla mig så jag köpte ett test som tyvärr var negativt :( jag hoppas innerligt att det visar annolunda på en vecka till dom sa ju att det var för tidigt att testa nu.

Jag har även illamående på kvällen och det har jag alltid haft vid mina andra graviditeter.  ÅHHHH vad jag vill se 2 streck på det där jäkla testet.

• Mumman
    Kerstinna skrev 2011-05-06 17:48:52 följande:
    Eftersom att jag har pco kommer inte min mens regelbundet! Inte ens efter ÄL... Men har några dagar kvar!
    Jag har också det.
    Har man äl borde ändå mensen komma om man inte är gravid. OM det är så att ägget faktiskt har släppt. Flera gånger för mig har äl tester visat positivt, haft symptom på äl och allt, men inget ägg har släppt och det vet jag just för att jag inte fått mens efteråt och inget plus.
  • Kerstinna
    Mumman skrev 2011-05-07 08:53:03 följande:
    Jag har också det.
    Har man äl borde ändå mensen komma om man inte är gravid. OM det är så att ägget faktiskt har släppt. Flera gånger för mig har äl tester visat positivt, haft symptom på äl och allt, men inget ägg har släppt och det vet jag just för att jag inte fått mens efteråt och inget plus.
    Jaha... hmmm, så även fast mitt ÄL-test visar pos, så har det inte blivit ngn ÄL om ingen mens kommer? Fast har ju känt i hela kroppen att jag fått ÄL..
  • Mumman
    Kerstinna skrev 2011-05-07 12:45:24 följande:
    Jaha... hmmm, så även fast mitt ÄL-test visar pos, så har det inte blivit ngn ÄL om ingen mens kommer? Fast har ju känt i hela kroppen att jag fått ÄL..
    Det kan tyvärr visa alla symptom fast att inget ägg släpper.

Jag hade molvärk, positiva äl tester, flytningar och kristaller i sekretet + att gyn sa att det var ägglossning på G, men inget ägg släppte = Ingen ägglossning = Ingen mens.

Nu säger jag inte att det är så för dig :) men det betyder inte att ett ägg släpper bara för att man har alla symptom tyvärr.

Håller tummarna att du får ett + eller mens!!!
  • jenny8941

ja idag är det den 9e och fortfarande ingen mens hoppas bara att det är en baby och att  det inte är så att jag inte har haft ägglossning alls.

Bara hålla tummarna fram till helgen då jag ska göra ett nytt test :)

hur går det för er andra då???

• Kerstinna

Åååh vad kul, Jenny, :) Hoppas det är en bebis! :)
    Fick mens igår :p hahahah men försöker nästa gång :)

• SofieBerglund

När kände ni symptomen?
    OM jag har fått ägglossning så skulle de komma slutet av förra veckan, men känner nu en massa konstiga saker. Kan ju inte känna av så här fort, så jag tror att jag är skengravid. Fler som har åkt på de, vilka symptom hade ni?
    Det jag känner är jätteömma bröst, mår jätteilla speciellt på morgonen, kissar oftare, väldig halsbränna och trötthet. Nu när jag känner allt det här så vill man att det ska ha gått vägen, men jag tror verkligen på att jag har blivit skengravid. Kan verkligen inte tro att jag kan känna något så här fort. Men man kan inte låta bli och hoppas!
    Hoppas att det går bra för er alla och att det snart blir bebis! :)

• jenny8941

Ja då har man fått progesteron provsvaret och det visar då att jag absolut INTE har ägglossat. Hade ett värde på 4.1 och man ska tydligen ha ca 30 i värde för att ägglossa så tror inte att pergotome funkar för mig.

Jag ska göra ett test på måndag men det bör ju vara negativt och då får jag påbörja en kur till med primolut och pergotime.  funkar det inte denna gång så ska dom prova något annat på mig.

ÅHHHHHH så surt det känns.

• sweetgirl89
    jenny8941 skrev 2011-05-12 13:51:43 följande:
    Ja då har man fått progesteron provsvaret och det visar då att jag absolut INTE har ägglossat. Hade ett värde på 4.1 och man ska tydligen ha ca 30 i värde för att ägglossa så tror inte att pergotome funkar för mig.

Jag ska göra ett test på måndag men det bör ju vara negativt och då får jag påbörja en kur till med primolut och pergotime.  funkar det inte denna gång så ska dom prova något annat på mig.

hej! tråkigt att du inte fick ÄL av pergo :( åt du enkelkur? många jag känner fick ÄL först på dubbel och även trippelkur pergo!! så tappa inte hoppet!!

väntar själv mitt andra "pergo" barn nu och vill önska dig all lycka till!! kramar
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 7/7-2011♥
  • Mumman
    jenny8941 skrev 2011-05-12 13:51:43 följande:

Trist att få beskedet att ingen ägglossning skett. Gjorde du VUL med pergotime eller bara blodprov? Ska du ta dubbel dos nästa gång?

Får hålla tummarna att det ska gå bättre nästa gång :)
  • jenny8941

jag tog blodprov på dag 22.   Och vadå dubbelkur??  Jag åt 2 tabletter varje dag i 5 dagar är det dubbel då eller??

• Lille Gris
    jenny8941 skrev 2011-05-12 21:46:28 följande:
    jag tog blodprov på dag 22.   Och vadå dubbelkur??  Jag åt 2 tabletter varje dag i 5 dagar är det dubbel då eller??
    Gjorde du vul innan för att se om du hade några äggblåsor på gång?
    När man inte har egna cykler och tar pergo är det inte helt ovanligt att ha ägglossning runt dag 20 och till och med så sent som dag 25, och då progesteronprovet bör tas ca en vecka efter förväntad ägglossning för att visa "rätt" resultat så kan det ha varit för tidigt för dig att ta blodprovet på dag 22.
    Ibland är andras bild av att ha roligt väääldigt olik din egen
  • Mumman
    jenny8941 skrev 2011-05-12 21:46:28 följande:
    Då åt du dubbel kur.
  • jenny8941

nä jag har inte gjort något VUL jag var till läkaren pga att jag inte blivit gravid och då sa han att jag har pco och så fick jag pergotime och primolut på en gång.

Jag var alldeles paff för jag har alltid trott att jag har haft lätt för att bli gravid men tydligen så har mina andra barn varit ett mirakel sa han för att jag ska nog inte kunna bli gravid utan hjälp.

Så kanske jag kan ha haft en senare ägglossning då?  då får man då lite hopp i alla fall :)

• Mumman
    jenny8941 skrev 2011-05-13 13:14:51 följande:
    nä jag har inte gjort något VUL jag var till läkaren pga att jag inte blivit gravid och då sa han att jag har pco och så fick jag pergotime och primolut på en gång.

Jag var alldeles paff för jag har alltid trott att jag har haft lätt för att bli gravid men tydligen så har mina andra barn varit ett mirakel sa han för att jag ska nog inte kunna bli gravid utan hjälp.

Så kanske jag kan ha haft en senare ägglossning då?  då får man då lite hopp i alla fall :)
    Ja, okej.

Du kan ha haft senare äl, då pergotime kan ge sen äl. Du får vänta och se :) annars får du ta en ny omgång med primolut och pergotime
Svar på tråden när +++ gravtestet??