• Nyfiken gul

Bra att ha efter förlossningen. Tips?

EGNA trosor!

Jag köpte ett 3-pack vanliga maxitrosor på Åhlens och det var jätteskönt!  Trosorna håller in magen och dom är mjuka och sköna och skaver inte nånstans och håller dessutom bindorna på plats så du slipper bloda ner dina egna kläder.  (vilket är risken med nättrosorna från sjukhuset)

Nånting att göra under bb-vistelsen: nån bok, tidningar, kortlek, ljudbok... själv hade jag mp3-spelare med mig som jag pluttade in på kvällen för att stänga ute alla ljud man inte är van med.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

jag kan tipsa  om att man oftast är vääääääääldigt känslosam efter en förlossning, alla känslor åker verligen berg och dalbana på gott och ont.

jag som födde mitt tredje barn tyckte att det var skönt att ha något med mig som påminde mig om min hemvanda  trygghet och som gjorde att jag kunde ta mig förbi dom jobbigaste stunderna när jag bara längtade hem.  Jag hade ett inramat foto på maken och sov i en av hans (använda men rena) t-shirts.

så är man väldigt känslig av sig och gärna behöver nån form av "snuttefilt" så ha gärna med något som kan hjälpa dig på traven att hitta den trösten. Kan vara skönt för barnet också om det finns något med hemanknytning också i dess närhet.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Bra att ha efter förlossningen. Tips?