• mamma88

Unga föräldrar i Stockholm som fått barn under 2011?!

Hallå där! Har verkligen letat efter en tråd med unga mammor här i Sthlm!
    Jag är 22 bast o fick mitt andra barn 7januari i år

Vore jättekul o träffa andra unga mammor!  :D

• mamma88

Åh nej imorrn kan vi ju inte.. men nästa gång hakar vi på! Så vi får se till att fixa en till träf ASAP! haha
    Ja usch va tråkigt väder... man vill ju nästan inte ens ut! men ag hoppas ni får det superkul imorrn!

Vart bor alla förresten?

Åh tack så mycket! :D

• mamma88
    emmap88 skrev 2011-05-15 19:03:49 följande:
    Hello!
    Det ryktas ju om regn imorgon. Attans också! Ska vi styra upp det i alla fall i regnet, eller har vi några andra idéer?
    Eller så drar vi bara på oss regnkläder och traskar på!

Välkommen mamma 88, och grattis till din lilla! :) Vad heter hon/han?

Vi bor i Upplands Väsby.
    Tack så mycket!! Dante heter han och Angelia heter äldsta :)
    Vad heter din härliga? :D

De är tur att barnen älskar att åka tunnelbana o buss! haha vi bor i Hägersten
  • mamma88

Nej va coolt! :D Ja det är riktigt fint, har velat att min son ska heta den sen jag fick höra om dantes inferno hahaha
    hahaha ja man vet ju aldrig vad som kan hända ;)

Åh Lovalie va fint! hur kom ni fram till det?

15 månader är hon så man får ju ett härligt långt träningspass från morgon till kväll haha o lilla Dante är 4 månader :) 

• mamma88
    Xofina skrev 2011-05-15 21:47:45 följande:
    mamma88 -  Nej va trist att ni inte kan följa med Rynkar på näsan

emmap88 - Jag hörde också det, attans också!
    Men vi är fortfarande på Glad Man kan ju alltid kanske svänga in på något café om i nu vill de? =)
    Ja men jag hoppas det blir en till träff snart! :D ha det så kul imöra brudar! ;)
  • mamma88
    emmap88 skrev 2011-05-15 22:24:33 följande:
    mamma88: Gud vad härligt med två små barn hemma, men det måste nog vara intenstivt Skrattande hur är det att ha så pass tätt?

Nealill: Jag tror jag skrev vid 13, men 12 funkar också för oss! :D Jag finns på: 0738789879.

Ska bli jättekul imorgon Skrattande
    Ja man känner ju VERKLIGEN att man lever! haha  Nu funkar det galant, man har äntligen fått in rutin på det. Fast i början va det VÄLDIGT jobbigt eftersom minstingen hade kolik så det blev inte mycket sömn på nätterna så man va ju HEEELT slut på dagen sen o orkade inte leka så mycket med den äldsta men nu är det frid o fröjd med koliken ÄNTLIGEN :D Man tyckte ju att dagarna flög förbi när man hade första barnet, nu känns det som att hela dagen bara gått på några få timmar! men det är verkligen superhärligt men man har s¨klart bra och dåliga dagar också hehe

Hur har du det hemma med din sötnos då? :)
  • mamma88
    emmap88 skrev 2011-05-16 22:55:37 följande:
    vi har det superbra. hon är så snäll å go min flicka. så härligt å va hemma med henne
    Ville ni ha syskon tätt eller blev de bara så? Å din äldre flicka är hemma om dagarna också?
    Va bra att koliken har släppt i alla fall, man blir ju alldeles mör när man inte får sova. Jag njuter varje natt min flicka sover. Vi behöver alla vår skönhetssömn ;)
    Åh va mysigt! :D har hon börjat rulla o så?

Nej det va en liten olyckhändelse haha egentligen va båda det men det är ju världen bästa överraskning! ja men hon börjar dagis nu i augusti så det kommer vara lugnt o tyst om dagarna hahaha

Hahaha precis!
  • mamma88
    suzzie88 skrev 2011-05-17 16:48:47 följande:
    Hej!
    jag är 22 år och fick en liten pojke 29 mars i år. :)
    vi bor på värmdö, 30 minuter utanför stan. jag känner ingen som har barn eller ska få, så känner mig ganska ensam :( så vill gärna träffa nån om det är nån som har lust :)
    Grattis till grabben!
    Vi bor i hägersten men vi kan ta oss vartsomhelst :)
  • mamma88
    emmap88 skrev 2011-05-18 07:25:42 följande:
    Nä, det har hon inte riktigt förstått sig på. Men hon sprattlar en hel del med hela kroppen när hon ligger och kollar i sitt babygym så det kommer väl snart Flört

Men det var väl en härlig överraskning! Hur gammal var din flicka när du blev gravid?
    suzzie88 skrev 2011-05-17 16:48:47 följande:
    Hej!
    jag är 22 år och fick en liten pojke 29 mars i år. :)
    vi bor på värmdö, 30 minuter utanför stan. jag känner ingen som har barn eller ska få, så känner mig ganska ensam :( så vill gärna träffa nån om det är nån som har lust :)
    Men vad sägs om att att försöka med en ny träff? Om vädret tillåter, nu på måndag den 23e i hagaparken, solna? En liten picknick?
    Åh va roligt! haha o nätterna funkar bra?

Ja absolut det va det! Hon va runt 1 månad har jag för mg. Sen ville lilla killen inte riktgt ut ur mammas mage så han kom nästan 2 veckor senare än beäknat haha

Picknick låter ju sjukt mysigt!
  • mamma88

Måndag blir jättebra! vart passar bäst at träffas? Fridhemsplan eller?

• mamma88

när som helst funkar för oss!

• mamma88

Neej fan jag kan inte :( fyfan va surt! jag som verkligen såg fram emot det...

Svar på tråden Unga föräldrar i Stockholm som fått barn under 2011?!