Hur går samtal och brev till vid barnbesked?
Vi väntade så många år på BB så just den här morgonen hade jag bestämt att försöka göra nåt bra av väntan. Jag ringde runt alla mina gudbarn och bokade träffar och övernattningar hos dom sånt som jag tänkte att jag inte kommer hinna sen när jag får barn. Kände plötsligt en kontroll över min tid som vi hade kvar. När jag lagt på luren till min gudmorsmamma, det andra samtalet jag hunnit ringa, så ringde telefonen och jag hinner se Bfas telefonnummer men just den gången kopplar jag inte att det är de, något som jag kunnat utantilll alla år. De frågar glatt om jag sitter ner och kan prata? Då förstår jag, jag hör faktiskt inget för jag börjar gråta och skratta samtidigt som jag skakar som ett löv, tur är att jag jobbade hemifrån den dagen. Drar fram en papperslapp och skriver ner POJKE med stora bokstäver. Ringer till maken som jobbar på taket den dagen, ber honom gå ner från taket, han skakar i rösten och frågar vad som hänt. Du har blivit pappa! säger jag gråt skratandes och han frågar flera gånger om det är sant. Några minuter senare är han hemma, och vi öppnar båda skakandes datorn och tittar på världens vackraste lilla pojke. Vi gråter och skrattar vartannat. Dagen efter tog jag ledigt för att fixa alla papper, och sen grät skrattande jag vartannat i de närmaste veckorna, något som jag aldrig gjort förrut. Och som någon skrev fotot hade man i handen dygnets alla timmar Plötsligt hade hela familjen det oxå, mormor/morfar farmor/farfar, fastrar o mostrar alla hade printat ut så de hade en på jobbet och en på kylskåpsdörren.
Som någon skrev som en förälskelse men 1000gånger mer!