Inlägg från: jansson77 |Visa alla inlägg
  • jansson77

Hur går samtal och brev till vid barnbesked?

Hej!

Samlar papper till Colombia just nu och funderar på ALLT, såklart

Vad vi diskutterat hemma är hur det går till när man får barnbesked genom AC. Dom ringer väl först och säger att vi fått en dotter eller son. Men sen då, skickar dom mail eller brev med foton? Har man någon tid på sig att "bestämma sig " ?

Gah va nervöst när man ska ta upp fotot eller klicka fram det om det nu kommer på mail.

• Svar på tråden Hur går samtal och brev till vid barnbesked?
  • jansson77

Gud va fantastiskt !!!!!!!
    Vi pratade om det igår att när samtalet kommer måste man/vill man förmodligen åka hem direkt från jobbet för man kommer ju inte kunna ta sig för något mer den dagen, haha

Så nervöst att man aldrig vet när dom kommer ringa, speciellt för mig som vill ha kontroll på allt som händer och sker

"glömde" ni bort med tiden att dom när som helst kan ringa eller tänker man på det OFTA ??

• jansson77

Vi håller på att samla våra papper till Colombia och är i stort klara!
    Vi har haft supermycket strul med vår utredning som inte höll Colombias krav och massa kämpande med Familjerätten som först inte alls ville hjälpa oss med kompletteringen som krävdes.
    Vi kom fram i kön i november men fick inte kompletteringen från Familjerätten förrän i mars/april

Det blir privat barnhem men vet inte vilket förrän pappren skickats iväg.
    Just nu är jag ganska stressad över att få fram alla papper, även om vi har full koll så känns det inte som om jag har det
    Ligger och tänker och funderar varje kväll, och har nu mer börjat tänka mig hur det är när vi är i Colombia mm.
    Jag tror jag kommer kunna pusta ut mer när pappren väl är ivägskickade men efter nån månad kommer jag nog vara som på nålar......Kontrollfreak som jag är och detta har man ju noll koll över och kan styra över.

• jansson77

Nån mer som vill berätta om hur Era samtal gick till, och när ni fick bilder på Ert barn !!

• jansson77

MUla: Är inne och läser tråden du länkade. Vilka fantastiska berättelser !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hjärta

• jansson77

N E R V Ö S T att öppna mailet och se bilderna på SITT BARN

Varför skulle man välja att inte gå vidare, det var så jag menade när jag skrev välja......Är det tex om barnet har någon sjukdom eller liknande?

Svar på tråden Hur går samtal och brev till vid barnbesked?