Inlägg från: beccagranen |Visa alla inlägg
  • beccagranen

Skicka ut snart 3-åring till lekparken själv?

Har också de dilemmat. Har en granne med en 2,5åring och en på snart 4år. Båda två går runt själva runt omkring husen kring deras hem. Deras hus ligger nästan mittemot lekplatsen, men dom går ofta ett par hundra meter bortanför. Har en pojk som blir fyra och iveckan fick han vara ute själv för första gången. Då satt han och grannpojken på 5år och måla utanför på gångbanan (bor i ett täätbyggt villoområde utan trafik). Men jag stog ändå med fönstret öppet och kolla helatiden (från fönstret är det 2m). Så nja med små steg kan han få hålla sig lite mer fritt, men jag vill ändå kunna se honom helatiden. I trädgåren kan han få stöva fritt, men då har vi staket, häck och grind så han kommer inte därifrån. Ändå så kollar jog honom i ett och oftast är jag med.

• beccagranen
    Jennifer 060828 skrev 2011-05-12 00:08:37 följande:
    Hon var 3,5 år när jag började låta henne gå ut själv. Nu är hon 4,5 och stannar alltid på gården. Bor i lägenhet och har en väg(30 meter ifrån)  där man åker i 70, men hon går aldrig dit, utan håller sig i lekparken eller på gården, 
    Det måste vara ett skämt..
Svar på tråden Skicka ut snart 3-åring till lekparken själv?