• Anonym (S)

Bröstförminskning via landstinget?

Jag bekostade min operation själv. Jag inte fick remiss för att jag hade 2 KG övervikt, precis som att jag inte hunnit gå ner dem Kg innan dess och då tröttnade jag ringde en klinik och veckan efter så var jag opererad. Det var det bästra jag gjort, bästa spenderade pengar någonsin.

Jag hed E-F Kupa beroende på var man gick och köpte BH. Fy fan rent ut sagt var skönt det är att slippa att betala en förmögenhet för BH. Vad svårt det var att hitta snygga och funktionella Bh på den tiden. När man tränade fick jag ha 2 sportb behåar för att hålla tuttarrna på plats.

Idag om jag ska ha en axellös klänning så kan jag även ha en remlös bh, det ni. Det hade jag inte kunnat för ett par år sedan. 

• Anonym (S)

Jag mådde hur bra som helst efter operationen, var bara sjukskriven ett par dagar och åt bara smärtstillande de 2 första kvällarna. Gick tillbaks till jobbet efter 1½ vecka, men jag hade tajmat in operationen vid en helg mitt i veckan så jag behövde inte sjukskriva mig mer än 3 dagar tror jag att det var.

Jag kunde lika gärna varit utan tabletter. Jag tejpade och köpte även en creme för ärr, men det vette sjutton ifall det hjälper, men jag smörjde ändå.  Min är är väldigt blekta och jag har inga som helst problem med att det är ärr. Jag går inte så ofta topless offentligt ändå
    Jag sov länge med operations bh på mig, flera månader har jag för mig.

När man gör en förminskning, så är det ankarsnitt som gäller, man kan inte göra ett snitt som för implantat, det är ju en helt annan typ av operation.

De ska ju skära bort en del av brösten, skära ut bröstvårtan och sedan lyfta upp brösten till normal position och sy fast bröstvårtorna igen.

17 cm är det till mina bröstvårtor idag från nyckelbenet till bröstvårtan, så det är nog för lite häng för att få en operation. Det är mer 28 cm som är kravet  se mer på nedan länk

http://www.plastikoperationer.net/fraga/broestfoerminskning/280-vilka-aer-kraven-foer-skall-fa-broestfoerminskning-betald-landstinget.html

Något som jag kan ångra lite idag då jag ändå gjorde en privat operation, är att jag inte la implantat för att få ännu fastare och högre bröst. Låter galet, men det finns väldigt små implantat och det hade enbart gjort att de varit ännu fastare än vad de är idag. Tror jag iaf. Nu är min operation gjord för flera år sedan så det spelar ingen roll idag. Jag vill ändå inte ha ett främmande ämne i min kropp.

Jag är supernöjd med mina bröst, men naturens lag gäller även förminskade lyfta bröst = blir lite mer häng. Ett implantat hade antagligen fördröjt det.

Jag är nöjd om jag kan ha normal storlek på bh, köpa en bikini i samma storlek överdel som underdel, slippa ha ont i nacke och axlar, kunna ha axellösa bh och även kunna gå utan bh om jag så vill. Men det känns konstigt även idag att gå utan bh.

Jag tycker att det är synd att det finns för lite information och bilder på förminskningar, förstoringar svämmar ju nätet över med.  

• Anonym (S)
    Anonym (Hjälp) skrev 2011-08-12 13:39:29 följande:
    Avskräcktes faktiskt från att göra en op när jag kollade in länkarna ovan
    Hon denzodalias ena bröst är ju för tusan rumpformat!
    Hon skriver dessutom att hennes läkare varnade henne för att det kanske inte skulle bli estetiskt.
    Vad i helsike !? Vem vill ha deformerade bröst liksom? Nej, usch.

Hennes ena bröst reagerade jag också på. Mina är mer lika de som pyret66 har. Jag tror att det är ovanligt att man får ett så deformerat bröst och hade jag varit henne så hade jag träffat en läkare för att se om det hade gått att korrigera.

Men jag kan säga, jag tar hellre ett rumpbröst som sitter i rätt höjd, en ett jättebröst som hänger ner till naveln. 
    Jag hade så ont i nacke och axlar så jag hade nog inte brytt mig så mycket om just den biten, just då. Jag behöver inte idag köpa en storlek större skjorta för att brösten gör att det glipar.

• Anonym (S)
    riboflavin skrev 2011-08-15 17:41:20 följande:
    Kan inte annat än hålla med, hellre rumptuttar än att släpa runt på de jag har idag Solig

Inte för att vara "men dina problem är ju ingenting jämfört med mina"-aktig, men EN storlek större, jag skulle vara tvungen att köpa 8-10 storlekar större på just skjorta. (Är normalt en 34-36, men ska en ordinär skjorta gå att stänga så måste jag ha strl. 44 på den) Av förklarliga skäl köper jag inte skjortor Skrikandes

Jag köpte också 2 storlekar större på skjortor, men det var väldigt få av just det plagget i min garderob. Men det vara bara ett exempel på att jag hade inte tvekat att göra en operation för att jag sett ett deformerat bröst. Då har man nog inte så stora bröst och så ont om man tvekar.

Jag tvekade inte en sekund. 
Svar på tråden Bröstförminskning via landstinget?