Inlägg från: Anonym (Tuttifrutti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tuttifrutti)

Bröstförminskning via landstinget?

Halloj! Jag gjorde en förminskning via landstinget för ca 2 år sen. Och som en del skriver så får man ha Max BMI 25. Dessutom mäter de hänget på brösten från halsgrop till bröstvårta och detta ska va mer än 17 cm har jag för mig. Sen mäter de också volymen på brösten genom att sätta olika volymskålar på tuttarna, och detta för att se att det finns en viss minimivolym att ta bort, minns ej på hur mycket dock. Rökte man blev man också tvungen att sluta. Ja detta va iaf kraven i mitt landsting. Mina problem va ständig värk i axlarna, spänningshuvudvärk och vissa psykiska problem då jag alltid kände mej som ett par pattar med kropp typ. Hade 80J! Och på det var det också begränsande i mitt liv då jag hade svårt att träna för det bara gjorde mer ont i kropp, axlar och rygg. Brösten jag fick sen är helt underbara så det är verkligen något av det bästa jag gjort i hela mitt liv!! De tar bort fett och lyfter upp dom, i de flesta fall skär de loss bröstvårtan genom att skära kring vårtgården för att flytta upp dessa högre på det "nya" bröstet. Det låter värre än va det är de gör då ett ankarärr och ärret man får är då kring vårtgården, och sedan rakt nedåt och sen längs med under bröstet. Men tejpar man noga och håller efter blir ärren verkligen nästan osynliga, blev dom iaf på mej. Fick sen ett par underbara bröst i storlek 80C som sitter på plats, med en bröstvårta som pekar utåt/uppåt och inte hänger rakt ner Lessen att det inte är styckeindelat, skriver på mobilen och av nån lustig anledning går det inte att få stycken :-/

• Anonym (Tuttifrutti)

Va kul att den här tråden kom till liv ska försöka svara på några frågor iaf Jag tyckte inte alls den gjorde ont, men mådde sjukt illa dygnet efter, och sköterskorna sa att det är vanligt med illamående just efter en sån här operation, men illamåendet försvinner ju snabbt. Sen gäller det att tejpa, tejpa, tejpa och ta det försiktigt såklart! Det spänner lite och är ömt men så värst ont gjorde det inte alls. Men jag låg verkligen ner de första 2 veckorna för jag ville inte sabba nåt. Och sen tejpade jag länge för att få fina ärr sen får man ganska starka smärtstillande också som man ska/får ta i två veckor. en komplikation är just att man kan få varinfektioner i snitten, så det gäller att hålla det rent och ta det försiktigt så går det oftast utan problem. Jag har fått 2 barn efter min operation och bara kunnat delamma. Jag har inte haft tillräckligt med mjölk. Det finns inget som säger säkert att sett berott på operationen men eftersom att det är vanligt så tror iaf jag det. Det har iaf kommit mjölk och jag har kunnat pumpa ut och gett, jag har också kunnat nattamma och tröstamma. Men efter några månader när barnet blivit större och krävt mer så hinner inte brösten med, eller ja, kan helt enkelt inte leverera mer mjölk hur mycket man än kämpar. Men jag är iaf nöjd, har gett barnen ca 1/3 bröstmjölk och sen resten ersättning. Och ja, mer än 17 cm ska man ha. För oss med riktigt stora hängiga bröst känns det lite, men då vet man ju att man är kvalificerad med råge. Jag har för mig att jag hade 29 och 31 cm >_

Svar på tråden Bröstförminskning via landstinget?