Anonym (Tuttifrutti) skrev 2011-05-31 05:04:42 följande:
Halloj! Jag gjorde en förminskning via landstinget för ca 2 år sen. Och som en del skriver så får man ha Max BMI 25. Dessutom mäter de hänget på brösten från halsgrop till bröstvårta och detta ska va mer än 17 cm har jag för mig. Sen mäter de också volymen på brösten genom att sätta olika volymskålar på tuttarna, och detta för att se att det finns en viss minimivolym att ta bort, minns ej på hur mycket dock. Rökte man blev man också tvungen att sluta. Ja detta va iaf kraven i mitt landsting. Mina problem va ständig värk i axlarna, spänningshuvudvärk och vissa psykiska problem då jag alltid kände mej som ett par pattar med kropp typ. Hade 80J! Och på det var det också begränsande i mitt liv då jag hade svårt att träna för det bara gjorde mer ont i kropp, axlar och rygg. Brösten jag fick sen är helt underbara så det är verkligen något av det bästa jag gjort i hela mitt liv!! De tar bort fett och lyfter upp dom, i de flesta fall skär de loss bröstvårtan genom att skära kring vårtgården för att flytta upp dessa högre på det "nya" bröstet. Det låter värre än va det är
de gör då ett ankarärr och ärret man får är då kring vårtgården, och sedan rakt nedåt och sen längs med under bröstet. Men tejpar man noga och håller efter blir ärren verkligen nästan osynliga, blev dom iaf på mej. Fick sen ett par underbara bröst i storlek 80C som sitter på plats, med en bröstvårta som pekar utåt/uppåt och inte hänger rakt ner
Lessen att det inte är styckeindelat, skriver på mobilen och av nån lustig anledning går det inte att få stycken :-/
17cm? stämmer verkligen det? jag har 26!