• phillie12

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Tack så mycket allihopa och igen: Grattis själva! ;) 
    Vad skönt att det slutat blöda Cathy!!!

Sinnersaint: Hur kommer det sig egentligen att du gör blodprov så ofta? Jobbar du på sjukhus eller? :) Svårt att föreställa mig annars hur det skulle gå till, haha. Men jag blev lite nyfiken. Själv känner jag att jag inte orkar oroa mig mer liksom, så då kan jag lika gärna skita i blodprov och liksom försöka njuta av att jag faktiskt ÄR gravid nu, hur det än går liksom. Lätt att säg förstås ;)

Kram på er! 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Usch ja vad hemskt med överstimulering och sprutor som svider. :( Blev lite överstimulerad förra gången och minns hur svullen jag kände mig då! Nu är du ju snart i vecka 8 och lika svullen som jag var då! Suck! Har du inte ont? Men som sagt, man får ta det negativa med det positiva: du får ju följa graviditeten! :) 

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Grattis till vecka 6 Lyxmamma! Usch, förstår att du är orolig. Får du något mot missfall så att säga? När är det dags för VUL? Håller tummar och tår för att det ska gå vägen den här gången, det tror jag allt! :) 
    Kram!  

• phillie12

Ja, det är verkligen jättekonstigt Lyxmamma! 3 missfall är ju tre missfall liksom?! Förstår inte hur de tänker där. Två missfall borde vara tillräckligt! haha, jag har också tjatat till mig ett paket extra Crinone ju! Fast fick också höra tusen gånger att deeeet hjälper inte ett smack! Men det håller iaf mitt sinne lugnare. Nu när jag var och hämtade ut paketet fick jag veta att det finns ännu ett paket på receptet, tar vi det sen! ;) 

Åh, vad spännande SinnerSaint! Lycka till och berätta allt sen!  

• phillie12

Hahahahaha! Fytusan vad sjukt det måste kännts SinnerSaint! Hahaha, ja men... GRATTIS eller dubbelgrattis då!!! :)) Hahaha, vad roligt! Har du märkt något exempelvis att dina hcg-värden varit extra höga då? 
    Ska läsa mer på din blogg!

Välkommen Busan10! Jag tjatade till mig ett paket Crinone till faktiskt. Och nu när jag var på apotelet idag såg jag att det fanns ÄNNU ett paket, så jag ska nog fortsätta ett bra tag till, det är ju inte farligt. Inte Crinone iaf och det är så skönt för psyket att ha iaf... Så tänker jag! Fortsätt du, men du kan ju säga till din klinik att du tänker göra det?  

• phillie12

Haha! Vilken bra idé med nagellack! :)

SinnerSaint, du frågade i min blogg när jag har BF, den 5:e januari - två dagar innan min födelsedag!

Jag tänker bara på det där med crinonen, om man tar det ända fram till VUL:et måste det ju avar skitäckligt för den som gör det, haha, för det blir ju som en jäkla klump där inne med crinone! Nu har det inte kommit ut så mycket heller på senaste (förlåt alla hemska detaljer, haha) så det måste ju vara helt förstoppat där inne!  

• phillie12

Haha! SinnerSaint, min mamma hade läst din blogg! Hade väl hittat dit genom min, hon tyckte det var helt otroligt också (såklart, det tycker ju alla)! 

• phillie12

Ja gör det! 
    Jag har hört förut att det är liiite vanligare med enäggstvillingar efter IVF och särskilt ICSI då (har ni gjort ICSI?) men att det inte finns några som helst vetenskapliga belägg för det och att det händer så sällan så det finns typ inte underlag för det heller. Men jag har hört och läst det lite här och var! :) 

• phillie12

Välkomna jahl och Ryggen11! Och GRATTIS till er båda!  Det stämmer nog Ryggen, kan inte minnas i vilken tråd bara? Såå skönt iaf när man äntligen får bekräftelse på att det här med IVF fungerar! ;) 

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan