• Myggan01

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hur går det för alla mammor?? alla tvillingmagar??

Själv har jag äntligen fått en bra barnmorska, riktigt nöjd! Hon är även kbt teraput så jag ska ha samtal med henne också, hantera min hemska foglossning, sömnproblemen som följer av värken och kommande förlossning.
    Nästa vecka är det dax för ultraljudet för v 32, längtar!!

Jag fick ett tips av en vän att beställa från lifestone.se, fot/hand stämplar till minnestavla, jättefin!! Min vän hade med sig det i bb väskan och tog avtrycken redan som nyfödd. Skrattande

• Myggan01
    No Ka Oi skrev 2011-10-12 07:20:20 följande:
    Så mycket fint dom hade på ferm living! Förutom tåget hittade jag björkstammar som jag nog bara måste ha sen när vi får renoverat sovrummet.

Hur har ni med humöret förresten? De senaste dagarna har jag haft ett gräsligt humör... Och det pendlar snabbt från normal till sur och från sur till normal igen. Maken kallar mig Solstrålen... Och när han säger det blir jag ännu surare...
    jag och mitt humör... både jag och min stackars sambo kämpar.. jag har så svårt att sluta vara sur när jag väl har blivit det, en hel dag kan vara förstörd för stekspaden inte är i rätt låda, då känner jag mig ouppskattad, då jag har sorterat lådorna och så sabbar han ordningen... och det slutar alltid i tårar för mig att jag sitter och tycker så synd om mig själv......ja ni ser....
    min rökande granne som jag har sagt till( på en bra sätt) att när hon röker på balkongen spec nätter så kommer det in i vårat sovrum och jag vaknar av att jag mår illa av röken... henne har jag utveckat ett hat  mot, för hon fortsätter röka på nätterna och jag blir sååååååå förbannad... jag var påväg att hänga upp en arg lapp, fast det  liknade mer en upsatts på några sidor... som jag skulle sätta upp vid porten om  hur rökning dödar med statestik osv.. som tur stoppa min älskling det.

väl är väl det att  jag har bra dagar också!!
  • Myggan01

Jag börjar se ut som "spindelmamman" eller fröken genomskinlig eller tant blå.. nått av dem, på brösten och magen har jag blå ådror som bildar E4an. Tycker inte det ser så häftigt ut, någon med sånn erfarenhet?? vet någon om dessa försvinner? Jag har inget på benen utan bara på överkroppen.
    v.32 imorrn och 12 kg, börjar känna av lite illamående igen, inte så jag kräks vilket är sjukt skönt!!!!

• Myggan01

nyss hem kommen efter ett dygn på opservation på förlossningen, jag har under flera veckor haft ont på vänster sida revben, igår stod jag inte ut något mer. Dom ville ha kvar mig så det inte är moderkakan som är påväg att släppa. Vilket den som tur inte gjorde, jag fick 2 citadon och det var riktigt härligt - som att dricka en vinare. Överläkaren titta på mig i morske och säger att jag troligtvis har inflammation i revbenet och i magmusklerna, men ska ha lite koll själv hemma. jag har spytt nu när jag kom hem och fick ett svimmnings anfall för det gör så jävulskt ont,  känns som en brödkniv skär i revbenet. har fått citadon utskrivet men ska inte ta det för ofta, prognosen framåt ser inte ljus ut för magen spänner och sliter så inflammationen kommer inte avta..
    jag är rätt ledsen, rädd och trött nu, jag hoppas på få lite sömn

• Myggan01

Jag har lyckats sova men min kropp är trött fortfarande, blöder näsblod så det blir en dag i sängen. Sjukhus "chocken" har lagt sig, var nog det värsta att inte vara beredd på att måsta stanna, och min bild av första natten på förlossning skulle vara i samband med att bebis ska komma i dec.

Men jag fick erfara andra förlossningar, jag tycker inte alls det var läskigt att höra i rummet brevid, var en kort förlossning och bebis skriket kom rätt snabbt. Hela korridorerna var fyllda med lyckliga föräldrar och dessa plast lådor på hjul med en nyfödd liten. Sen var personalen SÅ underbara!

blandad skräck förtjusning hela vistelsen.

Jag är i v 32 och när jag har inflammation så kan jag inte behandla inflammationen med antinflammatorisk, det är inte bra för bebis, utan jag kan bara ta smärtstillande,, tuvärr inte hur många citadon som hellst och inte varje dag då det innehåller morfin. Magen växer och sträcker det inflammatoriska området så det "vilar" aldrig, sen är vilda bebin där och sparkar.

ligger dålig med blodvärdet igen 100, trots järnpiller, men imorrn ska jag igen till min nya bästa barnmorska som dessutom sms a mig på kvällen då jag for in på förlossningen och fråga hur allt gick. Glad känner mig trygg med alla barnmorskor och överläkaren på bb stockholm får 10 solarSolig

• Myggan01

No Ka Oi- jag är som en strandad säl i sängen, men vid gott mod!:) jag ska på TUL idag, som jag längtar!!
    Din chef kan hoppa upp och ta sig någonstans, åh blir så arg på idioter spec chefer. Du gör rätt i att byta fokus!

Eileen1 - vilken sötnötHjärta

jag ska även till BM idag för mätning och jag ska höra om igångsättning om det är möjligt lite tidigare.  Jag vill inte knarka Citadon varje dag. Jag tror inte sjukvården är så pigg att göra tidigare igångsättningar men jag tycker det bör tas upp ialla fall, jag har som sagt varit heltidsjukskriven sen första ivf sprutan, så jag börjar snart bli som han i "the shining"... nä men typ

När packar ni eran BB väska?

• Myggan01

TUL gick jättebra fast det var inte samma härliga upplevelse som RUL, vi såg inte så mycket. Jag är impad över hur ultraljudsmänniskor ser vad som är vadDrömmer 
    Bebis var strax under 2 kg och växte fin fint. Känns så skönt att få bekräftat att bebis mår iallafall bra.

Jag var riktigt nervös att prata med BM om ev igångsättning v 38, var så rädd att det skulle bli ett nej men hon var inne på samma tankar, plus att hitta något annat smärtstillande i stället för citadon. Magen står stilla av citadonen och av det kommer finfina hemorojder...
    Nu är det läkaren som ska besluta om det blir JA eller NEJ. Sen hoppas jag såklart att jag ska bli bättre i fogarna så jag kan gå hela tiden, men att få ha ett alt känns som ljus i tunneln.

trevlig helg alla magar

• Myggan01

jag bryter trenden lite -Jag ser fram emot förlossningenGlad jag skiter i hur ont det gör, HIT ME! nu orkar jag inte vara gravid längre. 17 e har vi samtal på förlossningen ang igångsättning v 38. Jag bryr mig inte heller om det blir akutkejsarsnitt eller 2 dygns manuell öppnig.
    Jag är helt handikappad av fogarna nu och kan bara ligga i sängen på vänster sida då inflammationen inte ger med sig på höger sida. Jag bryter ihop så där 2-3 ggr per dag, av smärta, håller på bli deprimerad. Tär på mig och min stackars heltidsjobbande sambo. Men att vi fick 17e som datum för samtal har gett mig så mycket kraft att fortsätta och hålla ut ett tag till, så idag är en bra dag! PLUS att våran lilla tjej mår hur bra som hellst, det är också en stor tröst!

• Myggan01

Ihelgen går vi på profylax kurs hos babygruppen, åh det är  fantastiskt roligt och nyttigt. det stärker också banden mellan jag och min älskling också, kul investering i förhållandetHjärta 

igår prata jag med en läkare ang foglossningssmärta, men det går inte göra så myk annat än att ta citadon vid behov, han skrev ut blodförtunnande sprutorTyst då jag inte kan röra på mig så mycket och då ger det en större risk för blodpropp.. läskigt ....men sprut-rutinen känns igenFlört

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan