• Ryggen11

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Sinnersaint nu har jag hittat hit, bra tråd och jag är så lycklig som kan tillhöra den:))) jag går in i V5 så det är långt kvar. Om ca 3 v blir det första vul, hinner man se ngt då? Eller är den kanske mini mini? Mina bröst ömmar massor och blodådrorna börjar synas tydligt. Jag mår annars prima, har massor av blåmärken efter fragmin sprutorna, hur länge ska man ta dessa?
    Phillie10 kul att se dig här och grattis, jag tror vi oxå var i samma tråd tidigare.
    Grattis till alla plussare och njut av graviditeten, kramar till er som har besvär!

• Ryggen11

Htsny2001, samma här jag känner just nu knappt någonting. Ömma bröst lite sväld på magen, mina blåmärken känns mot byxkanten. Oj htsny2001 inte bra, stackars dig stor tröst kram!!!

• Ryggen11

Ynklan wow vilken underbar känsla, supet grattis till dig!!
    Busan vilken grej!! Vilket äventyr, jag håller tummarna att det kommer gå bra!
    Är det någon som vet om man kan få göra ett hcg test innan vul? Typ på mvc? Jag känner nästan inget... Och vill så gärna veta att allt är normalt.

• Ryggen11

Fipoci då är vi i samma vecka! Jag hade ET 20/4. hur mår du? Och grattis, det är även mitt ivf nr2. Vist är man orolig men jag försöker vara positiv!

• Ryggen11
    BF
    15/12 - Cathy. 1 IVF
    20/12 - SinnerSaint. 1 IVF.
    20/12 - Ocean Pearl
    20/12 - Myggan01. 1 IVF
    22/12- travtjej 1 IVF
    24/12- Chantii 2 FET
    29/12 - Pechi, 4 IVF
    1/1 - Lyxmamma, 5 IVF, 1 FET
    1/1 - AKIG, 3 IVF.
    2/1 - Hannibunny80 1 IVF
    5/1 - Phillie10, 2 IVF/ICSI (Två dagar innan min födelsedag! :) ) 
    10/1 - jahl, 2 IVF/ICSI
    12/1 - htsny2001, 2 IVF
    10/1 - ryggen11, 2 IVF (om uträkningskalendern stämmer)
  • Ryggen11

fipochi: Om uträkningskalendrarna har räknat rätt har jag BF 10/1 och jag ska på VUL 31/5. Jag längtar verkligen till att gå på detta så man får veta att allt ser bra ut.

Htsny2001: Skönt att du har fått komma hem och att allt har gått så bra!! Läskigt att blöda men nu vet du ju att allt ser bra ut och kan börja se fram emot VUL, men vist går det långsamt....men jag försöker att njuta av att jag är gravid, testet visar tydligt pluss och då måste det ju vara så, eller hur :)

Jag känner inte mycket, lite ömma bröst till och från, hungrig men knappt något illamående, kanske lite när jag börjar bli hungrig. Känner lite längst ner till höger vid äggstocken. Ibland en svag känsla av mensverk, men knappt märktbart.

• Ryggen11

Chantii precis som htsny skriver vul kan inte störa ngt, jag tror det går upp och ner hur vi känner oss. Hade jag inte vetat att jag var gravid hade jag inte märkt ngt idag. Jag känner inte ngt. Men i förrgår var jag så hungrig, kunde äta hur mkt som helst.
    Myggan jag lider med dig, hoppas du går ngt så det släpper. Jobbar du el är du sjukskriven?
    Sinnersaint så underbart med vul och att allt såg bra ut.

• Ryggen11

EttLitetPyre kul att du har hittat hit!! Jag mår bra, hade lite magont i dag på fm. Är så grymt hungrig i stort sett hela tiden haha, men det är väl bara att äta:)
    Byxorna går inte riktigt att knäppa... Så det verkar växa på bra. Tar du oxå prednisolon?

• Ryggen11

Snösport välkommen hit och grattis!!! Så kul.
    Tack till sinnersaint och phillie10 att ni förklarade hur det ligger till m nupp och kub.

• Ryggen11

Halloj, va spännande detta med 3D låter, är det ngn som vet om det går att göra i Gävle? EttLitetpyre du kanske vet?
    Idag ska jag släppa gravidnyheten på mitt jobb... Jag har klätt mig i tajt vitt linne och en kavaj/jacka. Så magen putar ut lite lagom. Få se hur många som vågar säga ngt...hehe.

• Ryggen11

Sinnersaint och ett litet pyre, tack för era svar!! Ska kolla om man kan få tid i Sthlm :) vore så häftigt att se 3D.

Ett liter pyre: jag mår prima, lite humörs äg gungar och framförallt är jag hungrig mest hela tiden hehe. Har även börjat äta godis... Haha och ostbågar. Blir komatrött vissa eftermiddagar.
    Det var så kul att få visa upp magen på jobbet, men alla såg inte.. Men nyheten sprider sig snabbt. Alla blev glada, speciellt de som vet bakgrunden...

Jag håller med alla som skrivit att det är så härligt att vara gravid!! Tänk vad häftigt att det lyckats för oss alla. Tankar går ofta till dom som fortfarande väntar på sin tur jag håller mina tummar för dom.
    Kul att ni känner sv bebis, min sover mycket..
    Kram och godnatt.

• Ryggen11

I torsdags var vi på UL, känns overkligt att den lilla krabat man såg på skärmen ligger i min mage... Men helt underbart. Vi ville inte veta kön så vi blundade när BM mätte lår benet :). vi vill lämna lite till slumpen och ha kvar spänningen... Jag fick mitt datum framflyttat t 8/1 fr 5/1, åt rätt håll! Allt såg fint ut och lilla puff rörde dig massor, vinkade, sög på tummen. Magen börjar växa men det går verkligen i vågor, märker ni andra det? Jag är nu i v19.
    När var ni hos mvc å besök nr 2 efter inskrivningen? I vilken vecka?
    Trevlig helg till alla

• Ryggen11

Låter inte kul med krypningar som ni skriver om. Speciellt när man ska sova, hoppas ni hittar ngt som hjälper. Vetekudde brukar hjälpa mot allt, har ni testat det?
    Själv har jag fått ont i vänster sida, värk som kommer och går - är det ngn som har samma? Jag läste i boken "På smällen" (riktigt rolig bok!:) att vid v23 kan man få ont i sidan pga att livmodern växer så det knakar.
    Kram på er alla

• Ryggen11

Hej alla, ja här skrivs det verklingen, kul! Själv har jag inte varit inne på ett tag. Jag har nu äntligen lagt till mig på BF listan- så nu är man med i matchen Glad. Alla blanketter man ska fylla i inför föräldrar ledigheten har jag inte koll på, är det ngn som har tips på upplägg mm?
    ´Vi ska till MVC nästa vecka då får man intyget som behövs för att skicka papper till min arbetsgivare, om jag förstått allt rätt.

Svimningsattacker - EttLitetPyre, det låter inte bra?  Hoppas det kommer gå över??

Magen växer, nu har jag gått upp 6 kg och är i vecka 24. Jag har börjat på vattengympa och gravid yoga och mår så bra efter träning. Vattengympa är en favorit, någon mer som går på det?

Jag har tvättnötter! Har inte använt de så frekvent, men de luktar rent och man har en liten påse som man lägger dom i under tvätten. Jag har en super mamma nr2 som kommer sy lakan och påslakan från vävda lakan som min farmor vävt. Då slipper man alla kemikalier - ett bra tips! Jag är så glad att hon kommer sy och sticka til lilla puff.

• Ryggen11

Sjuan2011: så trist att du inte får behålla bilen!! Hade det varit killen som skulle vara hemma hade det säkert sett annorlunda ut :( men det är samma på mitt jobb för våra säljare. Låter som en bra deal som unionen har alla extra pengar är välkomna!

Idag försökte jag köpa ny behå... Inte helt lätt. Brösten växer, köpte ny för 1 mån sen och den sitter nu tajt.. Hittade ingen bra.
    Nelly.com har bra mamma kläder!

• Ryggen11

Grattis alla!!
    Grattis ett litet pyre, sinnersaint, jahl ( tänk att du haft 2 i magen - helt fantastiskt- grattis!!).
    Vi håller på och längtar ihjäl oss. Igår var 40+0 och vi var på bedömning på förlossningen. Livmodertappen hade krymt lite på längden men ej på bredden. Allt såg bra ut med vår lilla efterlängtade Puff. Låg där och mös :). Vi vet fortfarande inte vad det är... Men tror kille. Har det inte hänt ngt tills nästa mån så blir jag igångsatt.
    Jag är förväntansfull över hur förlossningen kommer bli, hur ont ? Hur lång tid? Osv. Idag har jag sd för första gången började vid 05.00. Så nu hoppas jag ngt kommer hända.
    Kram till er alla!!

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan