• Lyxmamma

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Ruvardag 8 idag (med blastocyst) Testdag på onsdag men började må sjukt illa igår kväll och ska på kalas ikväll så jag testade för att inte smitta ner någon med magsjuka Ett superfint plus!!! Känner sådan tacksamhet! Vårt 6:e försök (5 färska och 1 FET). Blev gravida på FETet förra våren men det trillade ut men det här ska stanna!!! Har en 2,5 åring efter 2 försök (1 färskt och 1 FET) 2008. Om jag utgår från ÄP så har vi BF 1/1 2012 Kniiiiip! Ons 20 apr 22:37#4 BF 20/12 - SinnerSaint. 1 IVF. 20/12 - Ocean Pearl 20/12 - Myggan01. 1 IVF 26/12? - AG, 1 IVF 1/1 - Lyxmamma, 6 försök (5 färska, 1 FET)

• Lyxmamma

Jo det drar och hugger lite ibland. Även om det är normalt så är det ändå lite otäckt

• Lyxmamma
    BF
    20/12 - SinnerSaint. 1 IVF.
    20/12 - Ocean Pearl
    20/12 - Myggan01. 1 IVF
    24/12- Chantii 2 FET
    26/12? - AG, 1 IVF
    1/1 - Lyxmamma, 5 IVF, 1 FET
  • Lyxmamma

Grattis till alla som fått plus och jag beklagar verkligen till alla er som börjat blöda. Vet verkligen hur det känns då jag själv fått tre missfall genom åren. Men blod behöver inte vara dåligt - min mamma blödde jättekraftigt med min syster och hon fyller 42 år i år. De tror att hon kanske blödde ut en tvilling men är inte säkra. Personligen har blod tyvärr alltid betydd missfall för mig men jag känner jättemånga som har blödit och bebisarna har mått toppen. Kontrollera blödningen så snart ni kan och så hoppas jag verkligen av hela mitt hjärta att era bebisar mår bra och att ni kan skriva in er i tråden igen snart!!!

Vad gäller inskrivning på MVC så tänker jag vänta tills jag har sett ett hjärta picka på VULet som ska göras om ca. tre veckor. Men det gör jag mest för att jag fått tre missfall tidigare. Skrev in mig tidigt första graviditeten och fick ringa och skriva ut mig strax efter så jag vill helst inte hamna i den situationen igen. Men den här gången tänkte jag att den lill* skulle stanna kvar och bli en fin och frisk liten bebis i januari. Har fått min beskärda del av missfall nu så det är liksom min tur nu att få en bebis igen nu (har en dotter via IVF sedan tidigare)

• Lyxmamma

Kramar om er som börjat blöda!!!!! Jättehårt!!!!

Tröttheten är värst just nu. Går runt som i dvala hela dagarna. Spelar ingen roll att man sover utan är trött hela tiden ändå. Igår när jag var på stan och handlade så sa jag så många tokigheter till kassörskorna för att inte huvudet var med mig. Och när jag försökte rätta till det så gjorde jag det bara värre *fniss* De måste ha trott att jag är en dum blondin Annars har jag känningar i magen; drar och sliter. Kissar mycket på nätterna. Har mått lite illa men just nu känns det rätt okej. Ömma bröst och känner mig allmänt svullen. Ser ut som om jag är gravid i fjärde månaden redan men jag har kvar en hel del mage seda förra graviditeten. Inte lätt att bli av med när man närmar sig 40

• Lyxmamma

Sinner Saint: Fy vad jobbigt det låter för dig med överstimuleringen! Hoppas verkligen att de kan få bukt med allting snarast!

Cathy: Hur går det för dig?! Inget med blod? Hoppas verkligen att allt är bra med dig!

Själv gick jag in i v. 6 idag - när siffran trillar upp en siffra så känns det alltid så himla härligt! Hoppas verkligen att allt är som det ska där inne. Har haft två MA där barnen dött men vägrat komma ut. Inte så roligt att upptäcka det låååångt senare och trott att allting varit bra så jag är tyvärr lite smånervös hela tiden. Vill kunna slappna av men det är lättare sagt än gjort. Efter tre missfall blir man lite nojig. Det fina i kråksången är dock att jag har fått en dotter så jag hoppas att det blir ett till barn den här gången.

• Lyxmamma
    phillie12 skrev 2011-05-02 10:06:13 följande:
    Grattis till vecka 6 Lyxmamma! Usch, förstår att du är orolig. Får du något mot missfall så att säga? När är det dags för VUL? Håller tummar och tår för att det ska gå vägen den här gången, det tror jag allt! :) 
    Kram!  
    Tack så jättemycket phillie!! Får ingenting extra för jag har haft två missfall i en tidigare relation och ett i min nuvarande. De gör bara missfallsutredningar om du haft tre på raken med samma man. Konstigt men sant! Däremot så har jag bett om att få fortsätta med Crinone fram till VULet den 19 maj för att säkerställa att det åtminstone inte är för låga progesteronhalter som orsakar missfallen. Det har de gått med på men de poängterar att de inte tror på det över huvud taget.... Men jag är glad att de sa ja i alla fall även om Crinonet i sig inte är så trevligt att ha och göra med Nu känner jag i alla fall att jag gör någonting och det är bättre för sinnet och oron.

Kram tebax!
  • Lyxmamma

Lägger till mig själv på listan:

BF 16/12 - Eileen1
    BF 20/12 - SinnerSaint
    BF 20/12 - Myggan01
    BF 1/1 - Lyxmamma 
    BF 6/1 - phillie10
    BF 27/1 - No Ka Oi
    BF 27/1 - sjuan2011
    BF 15/1 - htsny2001 ( det blir kejsarsnitt runt 2-3 januari)

Är också en hyfsat erfaren IVFare på 39 år. Har en dotter som fyller 3 i nov som blev till via IVF (1 färsk och 1 frys) och är nu gravid i v.21 med en pojke som beräknas komma den 1 jan 2012 så här gäller det att knipa. Han tog längre tid att få till. Vi lyckades först på sjätte försöket (5 färska och 1 frys) Är inte så jätteduktig på att hänga allt för mycket på FL den här gången men gör lite inhopp då och då Har inte läst igenom alla 600+ svaren så om jag blir tjatig för er andra så ber jag om ursäkt!!

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan