• Ocean Pearl

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Skriver in mig jag med=))

BF

20/12 - SinnerSaint. 1 IVF.
    20/12 - Ocean Pearl
    26/12? - AG, 1 IVF

• Ocean Pearl

Hur tidigt ska man kontakta bm för att få en inskrivningstid? Har ni gjort det än, eller tänker ni vänta ett par veckor?

• Ocean Pearl

Sinner Saint: Ett stort GRATTIS till två!!!!! Förstår att det måste vara chokerande att få ett sånt besked, men vilken lycka. Bara du får smälta nyheten lite så kommer du säkert glädja dig enormt. 

Vi satte ju in två ägg, så vi är lite spända på att se om det är en eller två. Min man hoppas på två och själv är jag lite klyven med tanke på allt praktiskt och allt jobb som blir, men innerst inne hoppas nog jag med på tvåSkrattande . 

Skönt att gå in i vecka 8 imorgon. Just nu vill jag bara att tiden ska gå så man kommer över vecka 12 i alla fall. På torsdag i nästa vecka den 12:e ska vi på vul. Jag fick ändra tiden eftersom min man inte kunde följa med den 10:e och det är klart han också vill vara med. Jag längtar så enormt mycket till vul så man får se att allt är bra, nu inbillar man sig allt möjligt konstigt.

Annars har det varit så där. Jag har legat däckad i maginfluensa i 4 dagar, men nu är jag på benen igen. Har fortfarande inte så mycket symtom, lite lätt illamående på eftermiddagen/kvällen och väldigt hård i magenRynkar på näsan.

Hoppas ni mår bra alla andra! 

• Ocean Pearl

Jag mår ganska bra. Är illamående till och från vissa dagar, andra känner jag inget alls. Är trött, trött, trött......
    Just nu väntar jag bara på att torsdagen skall komma då vi ska på vul. Vill veta att allt ser bra ut innan jag vågar hoppas för mycketDrömmer

• Ocean Pearl

Var och gjorde vul i torsdags. Det visade två små tickande hjärtanSkrattande. Det känns underbart! Vi ska tillbaka på onsdag igen och göra ett nytt vul för hon kunde bara mäta den ena. Den andra låg så långt bak att hon inte kom åt att mäta den ordentligt. Hoppas, hoppas allt ser bra ut och att bägge växer som de ska. Vi får se vad hon säger på onsdag.

Kul att det har blivit så många i den här tråden nu!  

• Ocean Pearl

AKIG: njut!
    Chantii: skönt att veta att allt är bra. 

Själv mår jag ganska bra. Är så fruktansvärt trött och hungrig hela tiden. Är lite lätt illamående på morgonen innan jag ätit frukost annars går det bra bara jag äter regelbundet och inte för stora portioner. Är väldigt svullen över magen också, men det beror nog på de förstorade äggstockarna och tarmarna som arbetar lite trögt. Hoppas ni andra mår bra.

I morgon ska jag tillbaka till rmc igen. Hoppas på två små hjärtan som slår och att de har växt bägge två. Hoppas verkligen att det går att mäta bägge imorgon så vi kan slappna av lite sen. Längtar till vecka 12 så man förhoppningsvis kan sluta oroa sig hela tiden. 

Sinner Saint: Lycka till på torsdag!!! 

• Ocean Pearl

Jag är ofta inne och läser i den här tråden men skriver sällan, så här kommer en liten uppdatering från mig. Har gått in i vecka 13 idag. Mår så där, är trött, hungrig och illamående om vartannat. Igår hade jag en lite blödning så jag blev helt hispig, men det var bara lite sen avtog det. Ska till barnmorskan på torsdag på rul så får se vad de säger då. 
    Sist jag var och kollade så slog det två små fina hjärtan, även om den ena var lite mindre än den andra. Det var inget jag skulle oroa mig över så barnmorskan så det har jag heller inte gjort. Jag litar på att hon vet vad hon pratar om, hoppas jag=) Det ska bli så roligt och spännande att få se hur allt står till på torsdag igen.
    Hoppas ni andra mår så bra som det är möjligt!

• Ocean Pearl

Varit på rul idag. Allt såg bra ut. Två små fina livliga foster. Den ena är fortfarande en vecka mindre än den andra med bägge följer sina egna kurvor så det var inget att oroa sig för sa bm. Gjorde även nupp-testet idag och det såg också bra ut, tack och lov. 
    Det är helt otroligt vad man kan se mycket redan nu. Vi blev helt fascinerade både jag och min man. Det var två livliga små krabater vi fick se=))
    Jag ska tillbaka om fyra veckor igen för att kolla så att det minsta fostret fortfarande växer i sin takt. Det känns tryggt att de är noggranna och kollar lite extra.
    Idag ska vi berätta för våra nära och kära också. Kul att se hur de reagerar, speciellt när de får veta att det är två=)

Sjuan 2011: Jag har inte heller haft speciellt kraftiga symtom. Bara lite illamående när jag inte har skött maten ordentligt och en hel del mensliknande värk i magen men det får ju nästan alla när livmodern växer. Fruktansvärt trött har jag däremot varit och är fortfarande, men jag hoppas det vänder snart.  

Det är först nu det börjar kännas verkligt, att vi verkligen ska ha barn.........och två stycken!!! Vilken glädje!Skrattande 

• Ocean Pearl

Har varit och köpt mammabyxor idag, ett par jeans och ett par trekvartsbyxor. Kan bara ha ett enda par av mina gamla byxor. Tycker det är så fruktansvärt obehagligt när det sitter åt om magen. Provade en massa andra kläder också men kände mig bara tjock i dem, inte fint gravid=( 
    Det kändes lite konstigt att få gå till avdelningen med mammakläder och titta. Det känns fortfarande så overkligt.
    Vi berättade för våra föräldrar och syskon igår. De blev överlyckliga allihopa, speciellt när de fick höra att det var två=)) 

• Ocean Pearl

Här är en till med otroligt trög mage. Håller på att bli tokig! Var och köpte katrinplommonjuice igår och har tagit linfrön idag på morgonen. Hoppas att det kan hjälpa lite. 
    Annars så är det ungefär som vanligt, trött. Jag har börjat må illa på kvällarna tyvärr. Jag trodde att den värsta risken för det skulle vara över nu men tydligen inte. 
    Just nu väntar jag bara på att den 8: juli ska komma för då ska jag på ett extra ultraljud för att se så båda små parvlarna har växt som de ska. Kan inte låta bli att oroa mig.
    Har ni börjat fundera på vad det är man behöver köpa till barnen? Vad behöver man och vad är bara onödigt?
    Hoppas ni alla får en härlig midsommar! 

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan