Inlägg från: qwoxy |Visa alla inlägg
  • qwoxy

Jag vill ha halva vårdnaden.Vad måste jag göra?

Det är bara män som får posta i pappagruppen.

Om du vill bråka så skaffa en advokat och lycka till.

Ett gott råd är dock att sluta hata. Ställ upp och var så tillmötesgående du kan. Det är fan inte lätt alltid, men du kommer förmodligen längst med det.

• qwoxy

Du har alltså fått igenom gemensam vårdnad. Grattis. Du har hälften av dagarna också.

Jag har full förståelse för din situation. Jag träffade inte min son alls från att han var en vecka och drygt tre månader framåt.

Mycket hårt jobb och oräkneligt antal tillfällen då jag lyckats bita mig i tungan och hålla käften senare så är situationen rätt ok.

Övervakat umgänge till en början. Sedan blev det en natt för hon ville ha barnvakt och sedan dess har det faktiskt rullat på. Vi kommer överens tillräckligt för att jag ska kunna hälsa på och träffa honom i princip obegränsat. Det är snarare avstånd och arbete som sätter gränser.

Försök ha tålamod. Kortare men mer frekventa tillfällen sägs vara bäst för barnet. Fösök trappa upp umgänget successivt. Ställ upp och var tillmötesgående och hoppas på att det gör modern mer medgörlig med tiden.

Svar på tråden Jag vill ha halva vårdnaden.Vad måste jag göra?