• Pssst

Saft/läsk i nappflaska?

Jag förstår inte hur föräldrar tänker när de ger sitt barn saft i nappflaska. För mig känns det idiotiskt att ge ett barn som är så litet saft alls. Så, hur tänker ni andra? Alla åsikter välkomnas.

Motivera gärna era svar.

Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 15:31
    Jag måste nog förtydliga mig lite:

När jag tänker på barn som dricker ur nappflaska så tänker jag på väldigt små barn då båda mina barn drack ur glas/kopp före 1,5 års ålder.

Vid fika/fest dricker båda numera saft om det bjuds, annars mjölk eller vatten - ur kopp eller glas, f.ö.

Jag skrev detta inlägg efter att ha sett ett litet barn på ca 1,5 år ute på stan med nappflaskan full av coca-cola (ja, jag såg kolsyran och färgen). Totalt onödvändugt, enligt mig och rent av fel.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Saft/läsk i nappflaska?
  • Pssst
    En Åsa skrev 2011-04-19 20:14:33 följande:
    När hon är magsjuk, ja. Annars, nej.
    Varför inte vatten?
  • Pssst
    Kimona skrev 2011-04-19 20:18:11 följande:
    Har sett alldeles för många barn med saft eller cola i napplaskorna.... fattar inte varför??? Förstår inte heller alla dessa jävla mariekex som de ska knapra på. Varför allt dessa socker???
    Vi kör stenhårt på banan när vi är ute
  • Pssst

Liten och ynklig kan man vara när man sitter hos mamma/pappa också...men det är OT...

• Pssst
    En Åsa skrev 2011-04-19 20:23:22 följande:
    För att ska hon ta emot vätseersättningen krävs det att den är blandad med saft eller jos.
    Ok.
  • Pssst
    Astarte skrev 2011-04-19 21:28:21 följande:
    Vilken ålder talar ni om? Min son har nappflaska både nu och då och han är 19 mån. Klart att han dricker saft ibland ur glas eller flaska.
    Jag talar om åldern där nappflaska används.  ´För mig är det egentligen inte nödvändigt alls efter det att barnet ifråga kan dricka ur glas och för våra barns del är det från ca 15 månader men jag är medveten om att det är längre för andra barn.
  • Pssst
    Sweetheart1986 skrev 2011-04-20 18:09:50 följande:
    Varför dricker du vatten/juice eller vad det nu kan vara??
    Vuxna ha iofs ansvar för sigsjälva och allt skit vi stoppar i oss, precis lika mycket som vi har ansvar för vad vi stoppar i våra barn. Bara för att man är "dum" nog att äta dåliga saker så betyder inte det att man inte vill ge sina barn en bra grund? Jag ger inte mina barn läsk, ändå dricker jag det själv ibland - korkat nog. Det är ju skillnad?
  • Pssst
    Mariohn skrev 2011-04-21 07:29:24 följande:
    Min son är 17 månader och han får smaka fun light när det är kalas. Han har även fått glass när han har varit sjuk och vägrat äta. Däremot tycker jag att det ser för jävligt ut när spädbarn sitter med en nappflaska med cola på lekplatsen medan äldre syskon leker. Fullkomligt idiotiskt.
Svar på tråden Saft/läsk i nappflaska?