• Meg

Unga flerbarnsföräldrar eller gravida i Varberg?

Hejsan! :P
    Undrar om det finns unga föräldrar eller gravida i Varberg som vill ses ta promenader eller annat ihop?

Själv har jag två döttrar Wilma 2år -3 i December och Denise 4mån
    Precis +at så längtar glatt på nr3 jan 2012.

MeegT
  • Svar på tråden Unga flerbarnsföräldrar eller gravida i Varberg?
  • frejalina

Ja, självklart!
    Min dotter Minna är ännu inte ens en månad så jag vill nog helst vänta lite tills vi fått in riktiga rutiner och så - känner fortfarande att det flyter ut lite vissa dagar.. Men de senaste månaderna av vaggande har låtit mina muskler i höfterna stå alldeles stilla, så jag måste komma ut och gå ordentligt snart!
    Vart i Varberg finns du? Jag bor ju inte direkt i Varberg, men det finns ju bussförbindelse imellan Långås och Varberg, om än inte så tätt.
    Heter förresten Nadja och fyller 17 i sommar. Fast, det förstås, min situation har nog gjort mig tio år äldre, hö hö. Är ensamstående och klarar mig hittils bara fint. Spenderar dagarna hemma och bara njuter!

• Meg

Hejsan

Tråkiga nyheter men slutade i missfall, men vi försöker på nytt om några dagar då gyn såg att min kropp förberett sig på nytt så vi hoppas..
    Jaha okej vad spännande den 15maj har vi barndop nu för Denise.
    Vi har hus i Träslövsläge gamla läjet som vi bor i, bygger om och renoverar håller på just nu med att sätta häck och skicka in byggnadstillstånd.
    Är du ifrån Varberg från början? Du har möjligen inte gått på dagis/ förskola på stenåsa? Eller har en bror som heter Simon? Tänkte inte så jätte vanligt namn men fint.
    Jag är tillbaka flyttat hit.

Mvh/ Meg 

• tatijana

Hej
    Jag vill jattegarna lara kanna mammor och barn i Varberg. Vi bor i Australien
    just nu men soker bostad i Varberg. Fattar det som det ar valdigt svart att
    hitta bostad i Varberg, lite orolig :s.

Vet ni ev ngt bra dagis, ngt som inte ar bra? Trivs ni i Varberg?

Vi har en flicka pa snart 4 ar och skall forsoka skaffa en till
    detta aret.

• Meg

Hej

Vad roligt:) Fint land ni bor i. Min bonus-son gick på kärnegårdensförskola som jag inte skulle rekomendera p.g.a. förskolelärarna. Min sambo försökte allt för umgänge med sin son men lärarna tyckte att han inte haft något på förskolan tidigare ihop med sin son så vad skulle han göra där nu. Jo, hon hade ensam vårdnad och ville inte att han skulle va med i bilden alls men han lämna och hämta hela första året när sonen börja där och dom försökte ha ett förhållande. När deras förhållande var över fick han träffa sonen hos henne 1h på söndagar vi ordnade med social och domstol... Nu har dom flytt långt bort på annan ort.
    Tycker även det var fel av dom lära barn vara vegetarianer eller dom som är det att barnen inte får smaka på den andra maten om dom frågar. Svårt att få kontakt med lärare vid lämning och hämtning. Stödjer inte barnens rätt och samarbete för båda föräldrarna utan lägger sig på ens sida. Sen hjälper dom inte riktigt till och skjuter på barn med talsvårigheter så dom får bästa hjälp i god tid och fortsätta tills det är över, utan blir det bara lite bättre så är det bra.

Vår dotter har gått på Fröet kristnaförskola som vi vart jätte nöjda med. Men när vi flytta till hus bytte vi förskola till Knarråsens naturförskola i Träslövsläge som är toppen och påskindade hennes utveckling snabbare. Vi tycker att det beroe på att åldrarna Fröet har 1-5åringar vilket dom äldre barnen tyckte va kul få ta hand om dom mindre. Knarråsen har avdelningar 1-3 och 4-5åringar för sig vilket faktiskt är mycket bättre:P Sen tycker jag det vart jätte bra på Fröet där dom försöker komma till kyrkan och sjunga med barnen under gudstjänster emelllanåt så dom vågar ta för sig och scenvana eftersom jag alltid tyckt redovisning inför klass vart jobbigt och börja tidigt med det tror jag är jätte bra, sen är det goa föräldrar och gott umgänge där.

MT
  • tatijana

Tack for ditt langa svar! Du verkar vara en jattego tjej. Har du manga barn?
    Har ni en kristen tro hemma? Ar det drf du har valt att lamna barnen/barnet
    pa en sadan fsk? Vad tycker du om montessori? Vi har fatt en plats pa
    Lara for livet men ar lite osaker pa om den ar bra eller ej? Min dotter gick
    pa montessori i Boras och vi var jattenojda bada tva. Man kan inte vara for
    krasen heller. Har i Australien ar det inte alls samma standard pa fsk. Det
    ar mkt samre, jag tycker skola/barnomsorg har kommit mkt langre i Sv.
    Mycket drf vi valt att flytta tillbaka plus att jag vill ha ett till barn snart, skall
    borja forsoka sa smaningom.

• frejalina

Meg, så himla tråkigt att höra! Blir det till att försöka igen, tro? Man är tamejtusan välsignad med de barn man har, det är ju inte hur ovanligt som helst med komplikationer..
    Men vad kul med dop! Har ni bestämt er för ifall hon skall ha några mellannamn också? Jag tvekar lite halvt på ifall jag skall hålla dop eller om jag skall ställa till med namngivelsekalas för Minna.. Får nog suga på den karamellen ett tag till.
    Nä, Jag har en hel drös med bröder (två äldre och två yngre), men ingen Simon! Jag är uppvuxen i Falkenberg men har bott med min far i Rolfstorp de senaste åren. Nu är jag bosatt i Långås, somsagt.

Sen vad det gäller förskola kan jag ju säga att jag är fullständigt förälskad i Ekebo/Fillialen i Gödestad!! Har själv varit där och jobbat lite och jag känner en del utav personalen sen innan och jag vet att allting går fullständigt rätt till.

• Meg
    tatijana skrev 2011-05-10 12:16:07 följande:
    Tack for ditt langa svar! Du verkar vara en jattego tjej. Har du manga barn?
    Har ni en kristen tro hemma? Ar det drf du har valt att lamna barnen/barnet
    pa en sadan fsk? Vad tycker du om montessori? Vi har fatt en plats pa
    Lara for livet men ar lite osaker pa om den ar bra eller ej? Min dotter gick
    pa montessori i Boras och vi var jattenojda bada tva. Man kan inte vara for
    krasen heller. Har i Australien ar det inte alls samma standard pa fsk. Det
    ar mkt samre, jag tycker skola/barnomsorg har kommit mkt langre i Sv.
    Mycket drf vi valt att flytta tillbaka plus att jag vill ha ett till barn snart, skall
    borja forsoka sa smaningom.
    Jag har två flickor Wilma 3år i dec och Denise 4mån. Är nyseparerad och sambo fick mf för två veckor sedan:( oplanerad gravid får se i i feb om vi kan påbörja verkstan:P
    Nej jag är inte uppväxt direkt kristet men tycker det skulle få vara bra för barnen.
    Funderade mycket på montessori tidiare hörde det var jätte bra i göteborg men här har dom fått klagomål att barnen kommer efter i vanlig skola sedan så avbörjde.
    Jag söker nu ny fsk helst Travarens, sen påskbergsfsk och sist trädlyckans alla rätt centralt eftersom jag söker lägenhet i stan men vet inte vart man får först min nyvarande sambo har köpt bostadslägenhet men är lite litet så funderingar på hyra ut det sen isf.
    frejalina skrev 2011-05-10 19:42:49 följande:

Meg, så himla tråkigt att höra! Blir det till att försöka igen, tro? Man är tamejtusan välsignad med de barn man har, det är ju inte hur ovanligt som helst med komplikationer..
    Men vad kul med dop! Har ni bestämt er för ifall hon skall ha några mellannamn också? Jag tvekar lite halvt på ifall jag skall hålla dop eller om jag skall ställa till med namngivelsekalas för Minna.. Får nog suga på den karamellen ett tag till.
    Nä, Jag har en hel drös med bröder (två äldre och två yngre), men ingen Simon! Jag är uppvuxen i Falkenberg men har bott med min far i Rolfstorp de senaste åren. Nu är jag bosatt i Långås, somsagt.

Sen vad det gäller förskola kan jag ju säga att jag är fullständigt förälskad i Ekebo/Fillialen i Gödestad!! Har själv varit där och jobbat lite och jag känner en del utav personalen sen innan och jag vet att allting går fullständigt rätt till.

får se i i feb om vi kan påbörja verkstan:P Ja mellannamnet är Paula, Natalia. Har du / ni hittat något?
    Jag skulle tycka du bokar dop:) Lättare för barnet besyämma själv senare ex. konfirmation verkar inte roligt döpa sig när man är stor.. Sen är det väl lite tradion:) Vi funderade länge medan då barnens far och hans mor inte alls går i kyrkan och tror på sånt trams men tycker nog det är ett fint minne och lite vett och etikett heh
    MT
  • tatijana

Hmm, hur funkar det att vara sambo och separerad pa samma gang?
    Traffa du en ny som nyseparerad?

Ja, jag borjar ocksa fundera pa om kanske inte montessori ar sa bra.
    Jag kanske far satta henne i ko pa ett av kommunens fsk.

Var dotter heter Natalia i forsta namn, ett sant vackert  namn!

• Meg

Hej
    var ett tag sen och nu är jag gravid i v8+ :P

Jag och min förra hade tänkt nog 1år att separera men jag ville gärna ha ett helsyskon.
    Var inte tänk träffa någon men blev stört förtjust i en kille via en vän och vi bytte bara nummer och pratade emellanåt i 1år ville gärna träffas  men jag kunde inte, separationen var tuff och slutade i att jag flyttade till den nya killen sen har det bara rullat på:)

Bor ni i varberg nu?

• tatijana

Hej
    Jag har inte flyttat t Varberg än men ta och adda mig på FB. Kanske vi kan chatta och träffas på en fika i Varberg en dag. vore trevligt :). Jag håller på o söker lght o dagis febrilt för vi skall snart lämna känguruland för kalla brrr Sverige,

Tanya McDaniell heter jag på FB     

• frejalina
    Meg skrev 2011-05-11 11:38:17 följande:
    Ja mellannamnet är Paula, Natalia. Har du / ni hittat något?
    Jag skulle tycka du bokar dop:) Lättare för barnet besyämma själv senare ex. konfirmation verkar inte roligt döpa sig när man är stor.. Sen är det väl lite tradion:) Vi funderade länge medan då barnens far och hans mor inte alls går i kyrkan och tror på sånt trams men tycker nog det är ett fint minne och lite vett och etikett heh
    Det har ännu inte vankats något dop. Det har varit mycket nu senaste tiden, jag har legat på sjukhus och väntar på operation, jag har börjat skolan och försöker få ihop en vardag där jag är mamma och inget annat än mamma när jag är med Minna.
    Minna heter också Janina och Li. Vet inte riktigt varför, det var bara namn jag fastnade för.
    Hoppas att allt snart är i sin ordning så jag kan fixa iordning ett dop, för jag har bestämt mig nu!
    Hon är ju redan ett halvår så det är ju a b s o l u t dags snart!

Allt väl med er? 
  • frejalina

Jag gillar Paula och Natalia, förresten! Hur fina namn som helst ju!

• Meg

Hejsan.

Oj okej. vad roligt och trevligt.

Svar på tråden Unga flerbarnsföräldrar eller gravida i Varberg?