tatijana skrev 2011-05-10 12:16:07 följande:
Tack for ditt langa svar! Du verkar vara en jattego tjej. Har du manga barn?
Har ni en kristen tro hemma? Ar det drf du har valt att lamna barnen/barnet
pa en sadan fsk? Vad tycker du om montessori? Vi har fatt en plats pa
Lara for livet men ar lite osaker pa om den ar bra eller ej? Min dotter gick
pa montessori i Boras och vi var jattenojda bada tva. Man kan inte vara for
krasen heller. Har i Australien ar det inte alls samma standard pa fsk. Det
ar mkt samre, jag tycker skola/barnomsorg har kommit mkt langre i Sv.
Mycket drf vi valt att flytta tillbaka plus att jag vill ha ett till barn snart, skall
borja forsoka sa smaningom.
Jag har två flickor Wilma 3år i dec och Denise 4mån. Är nyseparerad och sambo fick mf för två veckor sedan:( oplanerad gravid får se i i feb om vi kan påbörja verkstan:P
Nej jag är inte uppväxt direkt kristet men tycker det skulle få vara bra för barnen.
Funderade mycket på montessori tidiare hörde det var jätte bra i göteborg men här har dom fått klagomål att barnen kommer efter i vanlig skola sedan så avbörjde.
Jag söker nu ny fsk helst Travarens, sen påskbergsfsk och sist trädlyckans alla rätt centralt eftersom jag söker lägenhet i stan men vet inte vart man får först min nyvarande sambo har köpt bostadslägenhet men är lite litet så funderingar på hyra ut det sen isf.
frejalina skrev 2011-05-10 19:42:49 följande:
Meg, så himla tråkigt att höra! Blir det till att försöka igen, tro? Man är tamejtusan välsignad med de barn man har, det är ju inte hur ovanligt som helst med komplikationer..
Men vad kul med dop! Har ni bestämt er för ifall hon skall ha några mellannamn också? Jag tvekar lite halvt på ifall jag skall hålla dop eller om jag skall ställa till med namngivelsekalas för Minna.. Får nog suga på den karamellen ett tag till.
Nä, Jag har en hel drös med bröder (två äldre och två yngre), men ingen Simon! Jag är uppvuxen i Falkenberg men har bott med min far i Rolfstorp de senaste åren. Nu är jag bosatt i Långås, somsagt.
Sen vad det gäller förskola kan jag ju säga att jag är fullständigt förälskad i Ekebo/Fillialen i Gödestad!! Har själv varit där och jobbat lite och jag känner en del utav personalen sen innan och jag vet att allting går fullständigt rätt till.
får se i i feb om vi kan påbörja verkstan:P Ja mellannamnet är Paula, Natalia. Har du / ni hittat något?
Jag skulle tycka du bokar dop:) Lättare för barnet besyämma själv senare ex. konfirmation verkar inte roligt döpa sig när man är stor.. Sen är det väl lite tradion:) Vi funderade länge medan då barnens far och hans mor inte alls går i kyrkan och tror på sånt trams men tycker nog det är ett fint minne och lite vett och etikett heh