Inlägg från: frejalina |Visa alla inlägg
  • frejalina

Unga flerbarnsföräldrar eller gravida i Varberg?

Ja, självklart!
    Min dotter Minna är ännu inte ens en månad så jag vill nog helst vänta lite tills vi fått in riktiga rutiner och så - känner fortfarande att det flyter ut lite vissa dagar.. Men de senaste månaderna av vaggande har låtit mina muskler i höfterna stå alldeles stilla, så jag måste komma ut och gå ordentligt snart!
    Vart i Varberg finns du? Jag bor ju inte direkt i Varberg, men det finns ju bussförbindelse imellan Långås och Varberg, om än inte så tätt.
    Heter förresten Nadja och fyller 17 i sommar. Fast, det förstås, min situation har nog gjort mig tio år äldre, hö hö. Är ensamstående och klarar mig hittils bara fint. Spenderar dagarna hemma och bara njuter!

• frejalina

Meg, så himla tråkigt att höra! Blir det till att försöka igen, tro? Man är tamejtusan välsignad med de barn man har, det är ju inte hur ovanligt som helst med komplikationer..
    Men vad kul med dop! Har ni bestämt er för ifall hon skall ha några mellannamn också? Jag tvekar lite halvt på ifall jag skall hålla dop eller om jag skall ställa till med namngivelsekalas för Minna.. Får nog suga på den karamellen ett tag till.
    Nä, Jag har en hel drös med bröder (två äldre och två yngre), men ingen Simon! Jag är uppvuxen i Falkenberg men har bott med min far i Rolfstorp de senaste åren. Nu är jag bosatt i Långås, somsagt.

Sen vad det gäller förskola kan jag ju säga att jag är fullständigt förälskad i Ekebo/Fillialen i Gödestad!! Har själv varit där och jobbat lite och jag känner en del utav personalen sen innan och jag vet att allting går fullständigt rätt till.

• frejalina
    Meg skrev 2011-05-11 11:38:17 följande:
    Ja mellannamnet är Paula, Natalia. Har du / ni hittat något?
    Jag skulle tycka du bokar dop:) Lättare för barnet besyämma själv senare ex. konfirmation verkar inte roligt döpa sig när man är stor.. Sen är det väl lite tradion:) Vi funderade länge medan då barnens far och hans mor inte alls går i kyrkan och tror på sånt trams men tycker nog det är ett fint minne och lite vett och etikett heh
    Det har ännu inte vankats något dop. Det har varit mycket nu senaste tiden, jag har legat på sjukhus och väntar på operation, jag har börjat skolan och försöker få ihop en vardag där jag är mamma och inget annat än mamma när jag är med Minna.
    Minna heter också Janina och Li. Vet inte riktigt varför, det var bara namn jag fastnade för.
    Hoppas att allt snart är i sin ordning så jag kan fixa iordning ett dop, för jag har bestämt mig nu!
    Hon är ju redan ett halvår så det är ju a b s o l u t dags snart!

Allt väl med er? 
  • frejalina

Jag gillar Paula och Natalia, förresten! Hur fina namn som helst ju!

Svar på tråden Unga flerbarnsföräldrar eller gravida i Varberg?