• Marie07

Blödning efter avslag upphört?

Haft en normal förlossning och blött i ca 6 veckor , därefter upphörde avslaget, men efter ca 2 veckor fick jag en blödning igen. Verkar inte vara mens då det blöder så lite.  (Förra graviditeten tog det 7 mån innan mensen kom tillbaka.)
    Nån som haft liknande eller vet om det e normalt?

• Svar på tråden Blödning efter avslag upphört?
  • Marie07

Verkar ju vara fler som haft det såhär när man läser på forumet, så det e nog inget ovanligt.
    Har du vart på efterkontrollen än? Jag ska dit denna vecka så tänkte höra med min bm då.
    Några skriver ju att det beror på ansträngning, men det kan väl bara vara positivt att röra på sig och träna efter alla dessa gravidkilon

• Marie07
    Höstbebis2010 skrev 2011-04-17 19:36:41 följande:
    Det kan vara avslaget som beter sig så, kan oxå vara mensen som är tillbaka. Min kom tillbaka exakt så, 2 veckor efter att avslaget var slut så kom det en mindre blödning som varade 4-5 dagar. Jag var på efterkontroll under den tiden och frågade BM vad det var och hon trodde jag fått tillbaka mensen, det är vanligare än man tror att man får tillbaka mensen tidigt trots amning sa hon. Jag trodde henne dock inte, men en månad senare så kom mensen igen.
    Ja det skulle det ju kunna vara, men på mig är det väldigt lite, brukar ha mycket rikligare blödningar vid mens.
    (och mensvärk!) Slipper gärna mensen några månader till ..
Svar på tråden Blödning efter avslag upphört?