• Marie07

Blödning efter avslag upphört?

Haft en normal förlossning och blött i ca 6 veckor , därefter upphörde avslaget, men efter ca 2 veckor fick jag en blödning igen. Verkar inte vara mens då det blöder så lite.  (Förra graviditeten tog det 7 mån innan mensen kom tillbaka.)
    Nån som haft liknande eller vet om det e normalt?

• Svar på tråden Blödning efter avslag upphört?
  • Lyndi

Jag undrar detsamma! Min dotter är lite drygt 6 veckor och på slutet har jag haft väldigt sparsamma, färgade flytningar, men så har jag fått lite klarrött blod vid några tillfällen detta veckan. Så jag puffar tråden lite åt dig!

♥ William 2007-02-26 ♥ ♥ Ebba 2011-03-01 ♥
  • Marie07

Verkar ju vara fler som haft det såhär när man läser på forumet, så det e nog inget ovanligt.
    Har du vart på efterkontrollen än? Jag ska dit denna vecka så tänkte höra med min bm då.
    Några skriver ju att det beror på ansträngning, men det kan väl bara vara positivt att röra på sig och träna efter alla dessa gravidkilon

• Lyndi
    Marie07 skrev 2011-04-17 16:33:25 följande:
    Verkar ju vara fler som haft det såhär när man läser på forumet, så det e nog inget ovanligt.
    Har du vart på efterkontrollen än? Jag ska dit denna vecka så tänkte höra med min bm då.
    Några skriver ju att det beror på ansträngning, men det kan väl bara vara positivt att röra på sig och träna efter alla dessa gravidkilon
    Ja precis - jag har också läst många trådar om det. Och jag håller med dig angående ansträngning - det måste ju bara vara positivt att komma igång med träning och annat efter fl. så det är nog ingenting att oroa sig över egentligen.
  • Höstbebis2010

Det kan vara avslaget som beter sig så, kan oxå vara mensen som är tillbaka. Min kom tillbaka exakt så, 2 veckor efter att avslaget var slut så kom det en mindre blödning som varade 4-5 dagar. Jag var på efterkontroll under den tiden och frågade BM vad det var och hon trodde jag fått tillbaka mensen, det är vanligare än man tror att man får tillbaka mensen tidigt trots amning sa hon. Jag trodde henne dock inte, men en månad senare så kom mensen igen.

• Marie07
    Höstbebis2010 skrev 2011-04-17 19:36:41 följande:
    Det kan vara avslaget som beter sig så, kan oxå vara mensen som är tillbaka. Min kom tillbaka exakt så, 2 veckor efter att avslaget var slut så kom det en mindre blödning som varade 4-5 dagar. Jag var på efterkontroll under den tiden och frågade BM vad det var och hon trodde jag fått tillbaka mensen, det är vanligare än man tror att man får tillbaka mensen tidigt trots amning sa hon. Jag trodde henne dock inte, men en månad senare så kom mensen igen.
    Ja det skulle det ju kunna vara, men på mig är det väldigt lite, brukar ha mycket rikligare blödningar vid mens.
    (och mensvärk!) Slipper gärna mensen några månader till ..
  • Lyndi

Jag glömde skriva att nej, jag har inte varit på efterkontrollen ännu.

• Flickan och kråkan

Jättevanligt. Jag har fått det efter båda mina förlossningar. Min BM har sagt att det är just vanligt. Man vet inte exakt vad det beror på men att det har med hormonerna att göra......man har tankar kring att det kan ha att göra med ett förändrat amningsmönster. Mensen kom inte för mig förrän efter 6 respektive 9 månader. En andra släng av blodigt avslag runt v.7 efter förlossningen båda gångerna. Efter första hade jag varit helt avslagsfri (som jag trodde) i felera veckor, efter andra två veckor.

• Lyndi

hur har det gått för dig?
    Mitt avslag försvann i 1,5 vecka, så fick jag en liten blödning idag efter att jag lyft ur barnvagnen från bilen. Suck.... Dottern är 8 veckor nu så jag hade hoppats att det inte tänkte komma tillbaka nåt mer!!!

• ddalia

Jag hade det så, och det var inte mens. Avslaget försvann då och då, en gång så långt som 1,5 vecka eller något. Hade avslag i 11 veckor. Sen 3 veckor efter det kom mensen, som även den var ganska lite första gången. Men det är fullt normalt och som allt annat verkar det vara högst individuellt.

• 880428

jag hade bara lite avslag i cirka 1 vecka, och sedan fick jag tillbaka mensen 2 veckor efter förlossningen.. Det var inte så skoj.. I samband med att mensen kom tillbaka så sinade mjölken,,,

Svar på tråden Blödning efter avslag upphört?