• adrift

Hur gammal och hur gör man för bli fosterförälder ?

Ja som titeln lyder , hur gör man för bli det och hur gammal och vad är där fler för "regler" man måste uppfylla ?

• Svar på tråden Hur gammal och hur gör man för bli fosterförälder ?
  • adrift

Min mamma har alltid haft fosterbarn sen långt innan jag föddes och under tiden som jag växte upp. Jag är 22 nu och ska plugga till socionom först är det tänkt. Men jag har alltid velat ha fosterbarn, men inte idag men så småningom när jag är äldre och har mer erfarenhet så att säga . Jag vet vad de innebär för vi har pratat om detta väldigt mycket sen jag var liten.

• adrift

Jo men idag är hon snart pensionerad och andra regler idag. Jag har fått svar på många av mina frågor men tiderna ändras

• adrift

Ja hon va de långt innan jag föddes men tiderna ändras . Hon blev ju beviljad för MÅNGA år sen och hon vet ju inte om det är EXAKT samma process idag!

• adrift

Hon var det sen innan jag föddes å hon är snart 65 och jag är 22 . Jag har ett litet barn själv och ett på väg och därför känner jag att dem först ska va äldre innan jag börjar mer med detta. Jag vill både va äldre och hunnit plugga klart till socionom först (är det tänkt). Vet inte exakt när min mamma började med detta men hon va äldre än 22. Jag vill ju ge de bästa möjliga till de som behöver det

• adrift

Sista vi hade som bodde hos oss flyttade när jag va runt 11-12 nånting. Sen kände hon att orken famns inte mer på samma vis med så många egna barn + barnbarn och jobb och allt annat och sköta så sen blev det inget mer. Vrf skriver du "hon"?

• adrift

När vi blivit vadå ? Ot?

Jo men mamma som höll i det och skötte allt sånt därför jag skriver hon.

• adrift

Jaha. Njae lite olika svar.. Men de e ju ett tag kvar + att när jag läser och jobbar inom det senare lär jag mig ännu mer:) dock kan ja nästan med säkerhet säga att vi (mamma) blev inte utredd varje gång utan hon va godkänd men sen fick hon ju träffa familjerna vilket vi också gjorde (de ja minns allafall) och allt sånt men inte utredd igen. De kan ja inte minnas hon berättat :s får fråga imorgon.

Svar på tråden Hur gammal och hur gör man för bli fosterförälder ?