Hur gammal och hur gör man för bli fosterförälder ?
Ja som titeln lyder , hur gör man för bli det och hur gammal och vad är där fler för "regler" man måste uppfylla ?
Ja som titeln lyder , hur gör man för bli det och hur gammal och vad är där fler för "regler" man måste uppfylla ?
finns ingen direkt åldersgräns. Du ska vara vuxen och ha ett stabilt liv och ekonomi för att bli familjehem.
Vet du vad det innebär alls att vara familjehem?
Du kontaktar en kommun eller organisation och ber att de ska utreda dig.Om du blir godkänd och anmäler intresse så kommer du att få ta emot ett eller flera barn för en kortare eller längre tid, när det finns barn som passar för er.
Hur gammal är du?
Min mamma har alltid haft fosterbarn sen långt innan jag föddes och under tiden som jag växte upp. Jag är 22 nu och ska plugga till socionom först är det tänkt. Men jag har alltid velat ha fosterbarn, men inte idag men så småningom när jag är äldre och har mer erfarenhet så att säga . Jag vet vad de innebär för vi har pratat om detta väldigt mycket sen jag var liten.
Jo men idag är hon snart pensionerad och andra regler idag. Jag har fått svar på många av mina frågor men tiderna ändras
Ja hon va de långt innan jag föddes men tiderna ändras . Hon blev ju beviljad för MÅNGA år sen och hon vet ju inte om det är EXAKT samma process idag!