Inlägg från: Parniara |Visa alla inlägg
  • Parniara

Hur gör ni andra som pumpammar helt?

Jag dubbelpumpar och får nu efter 5 veckor ut ca 7-900ml per dygn. Lillan äter bara 500 så jag fryser överskottet. Håller på att bygga upp en egen liten mjölkbank.

När vi går bort har jag flera alternativ efter vad vi ska göra:
    1 ta med en burk fryst mjölk som då håller sig kall länge.
    2. ta med nypumpad mjölk som håller sig ett par timmar i rumstemperatur
    3. ta med mjölk från kylen i en liten kylväska
    4. ta med ersättning
    5. ta med min lilla handpump

Har alltid med en termos med varmvatten och en bytta att göra vattenbadet i och vi har en liten 12 volts vattenkokare i bilen.

Jag ska ta denna vecka till att lära mig att handpumpa tror jag, händerna har man ju alltid med sig och de sa på bvc att mankan lära sig att handmjölka lika snabbt som man pumpar om man bara tränar.

• Parniara
    YonnaLi skrev 2011-06-10 13:37:20 följande:
    Skönt att det finns fler envisa mammor som pumpar! Hur har bemötandet av andra varit för er förresten? Jag fick kommentarer hela tiden och det kändes som att alla inklusive barnmorskan på BVC bara väntade på att jag skulle ge upp och gå över till ersättning, vilket bara gjorde mig ännu mer trägen till att fortsätta.

.

He he lite så är det

De ringde mig från amninghjälpen som jag hyr pump av igår och frågade om jag hade glömt att lämna tillbaka pumpen. De ville påminna mig etfersom jag betalar 15 kronor dagen för att låna den. När jag sa att jag fortfarande använder den blev hon helt förundrad men sa bara: wow vad duktig du är, då ska vi inte ringa och störa mer. Hör bara av dig när du vill lämna tillbaka den.

Svar på tråden Hur gör ni andra som pumpammar helt?