Sluta amma inför att börja jobba, men liten vägrar
Man inser snabbt att det är lönlöst hahaha....jag har inte dragit ner på amningen inför jobbstart, det har fått komma EFTER att jag börjat jobba.....är jag inte hemma så är inte tuttarna det heller. Det har INTE funkat att dra ner innan på amningen.
Däremot har jag de första veckorna på jobbet fått trycka ut mjölk för att inte sprängas :0(
Sen kommer minskningen succesivt för att man inte är hemma. Barnen har ätit ifatt på em o kvällen o även på natten o morronen de dagar jag jobbat o på helgen har jag ammat som 2vanligt" dvs utspritt över hela dagen....man behöver inte göra det mer komplicerat än vad det är...det blir bara superjobbigt för en själv.
Är du borta en hel dag kommer bebisen antagligen att vilja äta lite smakis o dricka lite vatten....och antagligen att amma mer de tider du är hemma.........så får man ha det i början :0) Sen vänjer de sig o din produktion kommer att gå ner.
Det konstiga är att brösten efter ett tag ställer in sig på att amma olika på vardagar o på helgen...det är för mig en gåta...men efter ett tag behövde jag inte mjölka ut på jobbet trots att barnen ammat dagtid på helgen.
Hur gammalt är ditt abrn föressten?????