Pimpinellan skrev 2011-04-11 20:54:37 följande:
Kan bara hålla med. Själv haft 3 såna graviditeter + 3 missfall till..
1:a: mådde illa nån dag innan BIM,mensen kom som vanligt,störtblödde och fick tväront och fick ut en klump 4.e mensdagen-då när jag brukar ha bara bruna flytningar kvar
2:a: exakt samma visa som första gången
3:e: nidblödning dag 8 efter äl,molvärk dag 11,"missfall" dag 12
Inte ens när jag gick 24 dar över bevisad äl fick jag plus,men då vet jag att jag var gravid. Tväront,störtblödde,riktigt kände hur en stor klump kom ut i bindan.
Har man regelbunden mens,äl-tecken och får mens på rätt dag i förhållande till när man trodde äl var så har man äl-då går även positiva äl-test lita på.
Så tidiga missfall bryr sig inte vården om,men det finns medicin. Jag tar Levaxin,Trombyl och progesteron och ska snart börja med Innohep också.
Skönt att få medhåll, tack :) Jag har just fått mitt fjärde tidiga mssfall, där fostersäck och allt kom ut. Jag hann plussa , svagt. Och det gör fasligt ont när en del säger att det är inbilning eller dylikt. Vi fick progesteron och trombyl den här gången men det hjälpte inte. Vi fick bara en veckas längre graviditet än tidigare gånger. Vi ska faktiskt få utredning nu och det är jag så otroligt glad för.
Jag hoppas att det blir ett plus som stannar så.