Ägget verkar inte vilja fastna?
Vi har försökt få barn i snart 1 år. Tre gånger har jag trott att jag varit gravid men alla gånger har det blivit tidigt missfall, i alla fall vad jag tror eftersom testen alltid visat negativt.
Första gången fick jag växtvärk i livmodern och brösten ömmade. Jag gick 12 dagar över med mensen men graviditetstesten visade negativt hela tiden. När väl mensen kom var den större och gjorde mer ont än vanligt.
Andra gången växte brösten men jag hade inte nån direkt växtverk. Gick över 5 dagar med mensen och igen, stor blödning och väldigt ont! Igen, bara negativa grav test.
Tredje gången fick jag växtverk samt ömmande bröst men igen kom mensen, denna gången två dagar sent.
Innan vi började försöka hade jag klockad ägglossning och mens, dag. 14 resp. 28. Nu är allt helt rubbat. Dock vet jag mycket väl när jag har ägglossning och jag kan till och med känna vilken sida det släpper ifrån.
Vad kan det bero på att ägget inte verkar vilja fastna? Hur kan man få alla symptom utan att kroppen har låtit ägget fastna i livmodern och inte heller har börjat producera hormoner?
Jag vet att jag har ägglossning (har testat flera gånger) och jag vet att något har hänt i livmodern ca 2 dagar efter ÄL vid alla dessa tre tillfällen och det kan inte var inbilldning. Visste inte ens att man kunde ha växtverk innan första gången jag fick det. Det är sjukt frustrerande att få alla "symptom" men aldrig något positivt test.
Någon som varit med om detta som har lite tips om vad man kan göra?
/Jojofa