Inlägg från: MolleMalin |Visa alla inlägg
  • MolleMalin

Erfarenhet Tidig vattenavgång???

Det är ganska ovanligt o jag har svårt att hitta info. Därför ber jag er om hjälp!

Väntar fjärde barnet o vattnet gick v 21+1. Åkte då in men bebis hade fortf ganska rikligt m vatten så jag fick åka hem ordinerad vila. Kollade v efter o även då var det ok. V 23+1 hittades endast små pölar kring bebis o jag skickades från skövde till östra i göteborg. Låg där fyra v o flyttades till NÄL i trollh där jag ligger nu. Bebis kvar i magen o jag är i v 29+5!!! Skulle bli så glad om ng som varit med om liknande vill berätta sina erfarenheter!

Bloggar på www.malinkjelllberg.blogspot.com där hittar ni mer info.

• Svar på tråden Erfarenhet Tidig vattenavgång???
  • MolleMalin

Tack för ditt svar! Du har så rätt i att det är superjobbigt att vara ifrån dom där hemma... Men vi kämpar på. Några veckor till måste det gå

V 34+0 blir jag igångsatt om inte bebis kommit innan dess. då anses infektionsrisken vara större än faran för bebis att komma ut. Har diskuterat ngt lite tidigare också men vi får se hur det blir i slutändan. Jag tror inte det går så länge till men så har jag iofs sagt läääänge nu! Snart 9 v sedan vattnet gick o går jag t 34+0 blir det 13 v. Då platsar jag nog i rekordboken hahahaha!

• MolleMalin
    knäppisen skrev 2011-04-10 16:30:56 följande:
    Jag låg bara tre dagar efter att vattnet gått och tyckte DET var jobbigt. Ibland är man bortskämd. Starkt jobbat att hålla modet uppe ännu och så skönt att bebisen vill stanna kvar i magen.
    Tack för fina ord. Det är sånt som ger mig kraft att kämpa ännu lite till!!!
  • MolleMalin

Kul när gamla trådar ploppar upp igen!

Om jag ska berätta vår historia så föddes han till slut, mirakelpojken Sander i v 30+5. Nästan 10 v efter vattenavgång. När vattnet går före v 23 brukar det vara väldigt kritiskt o så var det även för oss. Han var mkt svårt sjuk o läkarna hade samtal m oss o sa att de inte trodde han skulle överleva... Mardröm!
    Flyttades till Östra i Göteborg där han fick kväve o e det vände det sakta, sakta. 100 % syrgas hade han o de första timmarna syresatte han sig endast 30% ändå. Fy sjutton.
    Låg i respirator 5 dagar, sedan cpap t v 37 typ o därefter grimma m enbart syrgas. Läkarna sa att han hade svår BPD o skulle behöva syrgas ett helt år. Han fick även blodförgiftning o var väldigt sjuk. Åkte hem när han var fullgången o e en natt hemma kunde vi stänga av syrgasen!!! Helt otroligt!!!

Idag är han 6,5 mån 4,5 mån korr o har precis haft sin första förkylning. Fick då ligga inne m syrgas en v men nu är han ok igen. Underbart att det trots allt gått så bra!!! Pratade m dr häromdagen som sa att han är en solskenshistoria utan dess like Ingen trodde han skulle överleva, o att han isf skulle vara väldigt sjuk länge men så blev det såhär bra till slut!

Svar på tråden Erfarenhet Tidig vattenavgång???