• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • SinnerSaint

Villsågärna: Så msyigt. Men jag tror du ska vara försiktig med att lyssna för mycket. UL är nämligen inte helt nyttigt för bebis. Men önskar just nu att jag var i v12 och fick höra hehe

• Aurora1979
    Ankaja skrev 2011-04-19 14:42:18 följande:
    Jag har massor av funderingar och hoppas att ni kan hjälpa mig och reda ut några.
    Hur länge har ni fått vänta innan ni får komma på på VUL för att kolla att allt är ok? Jag är nu i vecka 6 och jag har inte fått någon tid än på fertilitetsenheten och börjar bli otålig. Vad är det förresten de kollar? På fertilitetsenheten sa de att jag skulle avvakta till efter VUL innan jag skrev in mig på mödrarvården. I vilken vecka skrev ni in er? Vad ska man tänka på när man väljer MVC?

Jag har inte haft någon blödning eller så men är ändå otroligt rädd att något är fel. Jag har inte känt av så mycket av graviditeten förrutom en konstant "mensvärk" och att jag är extremt känslig för vissa lukter. Jag trodde på något vis att det skulle kännas mer att vara gravid. 
    Jag fick gå på vul i v.8 (7+1). Min klinik sa åt mig att ringa MVC redan när jag var i v.5 för ibland vill MVC att man kommer tidigt. Jag ringde min MVC och fick komma dit i v.7 redan för ett första hälsosamtal.

På VUL tittar dem efter ett hjärta och mäter embryot så att det är så stort som det borde vara just då. Sen kollar de nog lite efter gulesäcken (tror jag det heter??).
  • Ankaja

Tack så mycket för svaren, då kan jag lugna mig lite med kollen på fertilitetsenheten Glad

Det har varit lite märkligt idag, jag har fått en så avsmak för vatten, tycker att det smakar dy och blir illamående vid tanken på vatten. Däremot har jag gått och blivit sugen på fisk... jag tycker ju inte ens om fisk i vanliga fall. Känner mig lite sådär halvknäpp  och inte blev det bättre av att jag började gråta när jag hörde Metallicas "One"! Sambon stod brevid och betraktade mig som jag vore en utomjordning när jag gråtande åt fisk och förklarade att jag aldrig mer tänker dricka vatten. Skäms

• missan

Hahaahaahhaa!!

Min sambo tittade på mig när jag blev gråtmild häromdagen av allt jag såg på TV ..

• Aurora1979

Ankaja och missan: Hm ja udda saker händer i kroppen.  Saker man tidigare gillat smakar och framförallt LUKTAR illa! ALLT luktar tycker jag. Och gråtmild haha... ja det är väl bara förnamnet.

• Skrollansmamma

Jag vet att man inte ska lyssna för mycket, det är inte tanken heller. Men att någon gång då och då lyssna på bebis tror inte jag skadar.

Köpte den på teknikmagasinet.

Alla gillar vi olika saker men detta passade mig toppen!

• Vickan I
    Skrollansmamma skrev 2011-04-19 19:14:29 följande:
    Jag vet att man inte ska lyssna för mycket, det är inte tanken heller. Men att någon gång då och då lyssna på bebis tror inte jag skadar.

Köpte den på teknikmagasinet.

Alla gillar vi olika saker men detta passade mig toppen!
    Var faktiskt nere och rotade fram min i källaren idag från när jag var gravid med sonen. Det är ingen fara att lyssna lite ibland, inte värre än stressen man går med av att ngt är fel. Man lyssnar ju kort stund och långt ifrån varje dag. Sedan när man börja känna bebisen så behövs den inte längre heller, så inte så lång tid.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Ankaja: Jag har också varit lite konstig. Brukar gilla fisk men just nu kan jag inte ens tänka på det utan att må illa. Däremot brukar jag inte äta allt för mycket pasta o nu har jag inte ätit annat än pasta i olika former i flera veckor. Idag på jobbet var jag på väg till kaffeautomaten för att hämta varm choklad o höll på att börja gråta (varför har jag ingen aning om). Så du är inte ensam Skrattande

villsågärna: Kommer nog också att köpa mig en. Är det först i v 12 man kan börja använda den?

• Vickan I
    Kelsson - ja det är svårt att lyssna innan dess. De rek från v 12 tidigast. Var ganska svårt hitta för mig med sonen då så hann panika lite haha. Hittade hjärljudet myyyyycket längre ner till höger än vad jag trott. Ska leta fram batterier och testa...Jag köpte min billigt på tradera har jag för mig...
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011