Inlägg från: 4småhjärtan |Visa alla inlägg
  • 4småhjärtan

Om man inte vill ha barnen på dagis alls...?

Jag skolade in mina pojkar när de var 2 år men när de blev 3 fick de en lillasyster och jag valde då att ta hem dem ett år..hade jag vetat att vi skulle ha en till så hade de inte börjat från 2 år alls..
    Alltså var de 4 år när de nu började i höstas och anledningen till det är inte för att jag är rädd att de ska komma efter i utv utan mer för att jag inte känner till nån mer som är hemma med så stora barn och sen så har vi inga vänner med barn i deras ålder och jag vill att de ska vara bland andra barn oxå så inte de blir allt för tajta. Alltså de får gärna vara tajta men eftersom de är tvillingar så vill jag att de ska få kompisar på varsitt håll osv

Jag håller med i det Carina78 skriver :)

Jag själv gick aldrig på förskola bara lekis vi 6 års ålder och jag har klarat mig bra och inte varit efter i något i skolan precis som min tvillingbror som oxå var hemma :)

Väljer man att ha barnen hemma så länge så visst då får man aktivera sig och kanske engagera sig lite extra i barnets utv men man behöver inte sitta och tragga mkt kommer naturligt :)

Nu med sista kommer jag vara hemma tills ho är 3 år men egentligen hade jag nog kunnat tänka mig tills hon blir 4.

Svar på tråden Om man inte vill ha barnen på dagis alls...?