• Leona987

Skönt att läsa att det finns fler säkra bonusmammor

Håller med dig TS! Det är svårt att vara bonusmamma och man har mycket funderingar om allt vad det innebär! Och tyvärr oftast har man ingen aning om vad man ger sig in på förrän man levt ihop ett tag. Jag tror defintivt inte att det är konstigt att man i sitt hjärta känner olika känslor för sina egna och bonusbarn. Din man kanske oroar sig för att du särbehandlar barnen men vet du vad? Det kommer han tyvärr också att göra. Han kommer att tycka mer synd om de andra barnen för att de inte är hos honom hela tiden, han kommer att vilja kompensera den tiden. Och det kommer kanske även att bli olika regler för dem. Nu spekulerar jag givetvis. Det är som ngn annan skrev, det ser olika ut i varje familj. Men jag känner oftast också som du, har också två bonusbarn samt ett på väg och som sagt, man funderar mycket. Jag har inte tagit vissa diskussioner med gubben min och varit dålig på att markera mina gränser förut så det det tipset jag kan ge dig är att gör så mycket som du mäktar med och tycker känns bra. Och markera redan från början , det blir svårare senare.
    Styrkekramar till dig!

Svar på tråden Skönt att läsa att det finns fler säkra bonusmammor