Inlägg från: JennieNilsson |Visa alla inlägg
  • JennieNilsson

Skönt att läsa att det finns fler säkra bonusmammor

Jag är bonusmamma till min sambos två barn, en pojke på 7 år och en flicka på 4 år.
    Och jag inser att det är väldigt tufft att vara bonusmamma.

Dels för att jag har vant mig att vara själv så jag är väldigt egoistisk.
    Vi har barnen varannan vecka och det funkar oftast problemfritt. Jag har nyligen flyttat ihop med deras pappa och nu börjar paniken komma.

Jag är van att kunna få lite tid för mig själv, sitta och läsa en bok i lugn och ro men när barnen är där så får man aldrig vara ifred. Och när jag säger till sambon att jag behöver egentid så är jag egoist och han säger att det är bara att vänja sig.

Häromdagen hade vi ett gräl om ev ett barn till. Vi vill bägge ha ett barn till men han är rädd att jag särbehandlar det biologiska barnet och jag menar på att det är väldigt svårt att inte göra det.
    Förstå mig inte fel, jag skulle inte göra det för att vara elak eller nåt men det är skillnad på ett bonusbarn och ett biologiskt barn.

Mamman till barnen tycker väldigt illa om mig och säger saker till barnen som jag får höra. Jag försöker inte vara barnens mamma för de har en mamma men hon är helt övertygad om att jag försöker ta barnen ifrån henne. Det gör lite ont i en när barnen kommer från sin mamma och säger vad hon har sagt. Att jag är pappas lilla slampa etc.
    Vi har försökt prata med henne men det hjälper inte.

Det är skönt att få skriva av sig lite och kanske man kan få lite råd och tips (det behövs)

Svar på tråden Skönt att läsa att det finns fler säkra bonusmammor