Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Gravid och blöder

Hej!

Ni som fått barn via ÄD, behöver lite uppmuntrande ord av er!! Är gravid i v.5+6 på femte ÄD-försöket och har börjat blöda rött blod idag. Inte som mens men det har ändå kommit lite varje gång jag varit på toa. Har fått MA tidigare så jag blir så enormt rädd, vill så enormt gärna behålla den här graviditeten. Vet att det inte är mkt jag kan göra och att det förhoppningsvis inte är farligt. Vet även att det är vanligare att blöda vid ÄD-graviditeter. Men änså.... usch, känner mig helt hispig! Ni som blött och som fått barn sen, vad sa era läkare?
    Till saken hör att jag även mår illa och även har fått diarre idag. Känns liksom inge bra i kroppen.

Kram

• Svar på tråden Gravid och blöder
  • villsågärna38
    NKmamma skrev 2011-04-04 20:32:35 följande:
    Jag blödde och dom såg inget fel. Läkaren sa att det troligtvis berodde på skör slemhinna. Håller verkligen tummarna för dig. Kram.
    Tack! Hoppas verkligen att det är något liknande för mig. Hur mkt blödde du? Kram
  • villsågärna38
    NKmamma skrev 2011-04-04 21:37:17 följande:
    Jag blödde inte så mycket. Men jag hade små klumpar i och det var lite läskigt.
    Blödde under 2 dagar i v 7 och v 8 och sen inget mer.
    Oh, så skönt att höra ändå. Försöker lugna ner mig så att jag inte flippar ut helt totalt. Maken är bortrest och jag skulle behöva ett glas vin eg för att lugna ner mig om ni förstår vad jag menar. Pratat med familjen och ja nu kan jag ju inte göra mer. Inga klumpar här men däremot rött blod flera gånger idag då jag gått på toa. Kram
  • villsågärna38
    Coulis skrev 2011-04-04 21:13:22 följande:
    Jag blödde också rött under en dag (runt vecka 7 tror jag) utan att det betydde något. Det var aldrig så mycket som mens men mer än bara vanliga spottings. Det började på morgonen och på kvällen hade det slutat och sen kom det inte något mer blod.

Tydligen så är det ännu vanligare med blödningar vid äggdonation än annars av någon konstig anledning så jag håller tummarna för att din graviditet är helt normal!
    Tack snälla för att du delar med dig. Hoppas att det är snabbt övergående för mig med. Kram
  • villsågärna38
    NKmamma skrev 2011-04-04 21:44:15 följande:
    Förstår dig.  Och vad jobbigt att din man är bortrest. 
    Usch, nu när jag gick på toan var det blod igen blandat med lite slem, som om det var en liten del av slemhinnan. Hjälp! Ja, bara att vänta och se nu vad som händer. Gud va jobbigt!
  • villsågärna38

Hej!

Usch, ja vilken pina igår. Kunde knappt sova av oro och vaknade fem imorse av hjärtklappning. Idag kom det lite, lite brunt på pappret men inget blod alls än så länge så jag hoppas att det var falskt alarm. Yes, tar innohep (nästan som fragmin).

Kram

• villsågärna38
    Pussesnuttan skrev 2011-04-05 11:35:44 följande:

Hej Villsågärna,

Vi har just gjort ÄD i St Petersburg.
    Där fick man gå till en särskild sköterska som berättade om skillnader mellan vanlig graviditet och ÄD och att man vid ÄD kunde få blödningar. Enligt henne berodde det på att kroppen saknade något hormon.
    Vi fick med oss en hel påse med sprutor som man skulle ta enligt ett visst schema för att stoppa blödningen.
    Hon sa också att man skulle ligga och vila.

Hör av dig till din klinik och fråga vad du ska göra.

Håller tummarna för dig.

Pussesnuttan

Hej! Jag har talat med min klinik som sagt samma sak men igår spelade det ingen roll, var så hemskt att se blod hela tiden. Har vilat och tagit det lugnt så jag kan inte göra mer än så just nu. Vet att de allra flesta blödningar är ofarliga men då jag haft mf förrut så blir man ju så oerhört rädd att det är på g igen. Men som sagt, blöder inte idag så jag hoppas att det var falskt alarm. Vet mer på måndag då jag har vul. Vad är det för sprutor du fick med dig? Kram
  • villsågärna38

Hej!
    Lite, lite brunt imorse också. Hoppas inte att det är någon fara utan var något tillfälligt. Tog en extra progesteron igår också. Håll tummarna!

Kram

• villsågärna38
    Pussesnuttan skrev 2011-04-05 23:46:32 följande:
    Villsågärna,
    Jag tror att det är progesteron i sprutform.
    Det står på kyrilliska så jag vet inte riktigt.

Håller tummarna för att det har slutat för gott!

Kram!
    Aha, då är jag med. Jag tar en extra vaggis istället Vaggisar är det man får när man gör ÄD i Sverige.

Kram
  • villsågärna38
    kattenizze skrev 2011-04-06 10:41:59 följande:
    Jag blödde som en stucken gris i v 5, sen en riktig syndaflod igen v 16, mycket spottings emellan. Resultatet går på dagis nu! Ingen kunde säga var blödningarna kom ifrån. Jag gjorde VUL flera gånger, men vissa har väl sköra slemhinnor. Jag förstår din oro, men som sagt, håll hoppet uppe. Det låter som mig, jag hade också färskt blod och sen blev det lite brunt. Lycka till på måndag!
    Tack snälla! Kram
  • villsågärna38
    februari72 skrev 2011-04-06 17:34:00 följande:
    Håller alla tummar och tår jag har för dig!!! Det går bra ska du se, kram.
    Tack snälla Kram
Svar på tråden Gravid och blöder