• villsågärna38

Gravid och blöder

Hej!

Ni som fått barn via ÄD, behöver lite uppmuntrande ord av er!! Är gravid i v.5+6 på femte ÄD-försöket och har börjat blöda rött blod idag. Inte som mens men det har ändå kommit lite varje gång jag varit på toa. Har fått MA tidigare så jag blir så enormt rädd, vill så enormt gärna behålla den här graviditeten. Vet att det inte är mkt jag kan göra och att det förhoppningsvis inte är farligt. Vet även att det är vanligare att blöda vid ÄD-graviditeter. Men änså.... usch, känner mig helt hispig! Ni som blött och som fått barn sen, vad sa era läkare?
    Till saken hör att jag även mår illa och även har fått diarre idag. Känns liksom inge bra i kroppen.

Kram

• Svar på tråden Gravid och blöder
  • NKmamma

Jag blödde och dom såg inget fel. Läkaren sa att det troligtvis berodde på skör slemhinna. Håller verkligen tummarna för dig. Kram.

• villsågärna38
    NKmamma skrev 2011-04-04 20:32:35 följande:
    Jag blödde och dom såg inget fel. Läkaren sa att det troligtvis berodde på skör slemhinna. Håller verkligen tummarna för dig. Kram.
    Tack! Hoppas verkligen att det är något liknande för mig. Hur mkt blödde du? Kram
  • Coulis

Jag blödde också rött under en dag (runt vecka 7 tror jag) utan att det betydde något. Det var aldrig så mycket som mens men mer än bara vanliga spottings. Det började på morgonen och på kvällen hade det slutat och sen kom det inte något mer blod.

Tydligen så är det ännu vanligare med blödningar vid äggdonation än annars av någon konstig anledning så jag håller tummarna för att din graviditet är helt normal!

• NKmamma
    villsågärna38 skrev 2011-04-04 21:03:04 följande:
    Tack! Hoppas verkligen att det är något liknande för mig. Hur mkt blödde du? Kram
    Jag blödde inte så mycket. Men jag hade små klumpar i och det var lite läskigt.
    Blödde under 2 dagar i v 7 och v 8 och sen inget mer.
  • villsågärna38
    NKmamma skrev 2011-04-04 21:37:17 följande:
    Jag blödde inte så mycket. Men jag hade små klumpar i och det var lite läskigt.
    Blödde under 2 dagar i v 7 och v 8 och sen inget mer.
    Oh, så skönt att höra ändå. Försöker lugna ner mig så att jag inte flippar ut helt totalt. Maken är bortrest och jag skulle behöva ett glas vin eg för att lugna ner mig om ni förstår vad jag menar. Pratat med familjen och ja nu kan jag ju inte göra mer. Inga klumpar här men däremot rött blod flera gånger idag då jag gått på toa. Kram
  • villsågärna38
    Coulis skrev 2011-04-04 21:13:22 följande:
    Jag blödde också rött under en dag (runt vecka 7 tror jag) utan att det betydde något. Det var aldrig så mycket som mens men mer än bara vanliga spottings. Det började på morgonen och på kvällen hade det slutat och sen kom det inte något mer blod.

Tydligen så är det ännu vanligare med blödningar vid äggdonation än annars av någon konstig anledning så jag håller tummarna för att din graviditet är helt normal!
    Tack snälla för att du delar med dig. Hoppas att det är snabbt övergående för mig med. Kram
  • NKmamma
    villsågärna38 skrev 2011-04-04 21:39:51 följande:
    Oh, så skönt att höra ändå. Försöker lugna ner mig så att jag inte flippar ut helt totalt. Maken är bortrest och jag skulle behöva ett glas vin eg för att lugna ner mig om ni förstår vad jag menar. Pratat med familjen och ja nu kan jag ju inte göra mer. Inga klumpar här men däremot rött blod flera gånger idag då jag gått på toa. Kram
    Förstår dig.  Och vad jobbigt att din man är bortrest. 
  • villsågärna38
    NKmamma skrev 2011-04-04 21:44:15 följande:
    Förstår dig.  Och vad jobbigt att din man är bortrest. 
    Usch, nu när jag gick på toan var det blod igen blandat med lite slem, som om det var en liten del av slemhinnan. Hjälp! Ja, bara att vänta och se nu vad som händer. Gud va jobbigt!
  • NKmamma
    villsågärna38 skrev 2011-04-04 21:52:52 följande:
    Usch, nu när jag gick på toan var det blod igen blandat med lite slem, som om det var en liten del av slemhinnan. Hjälp! Ja, bara att vänta och se nu vad som händer. Gud va jobbigt!
    Håller verkligen tummarna. Synd att det är så tidigt i graviditeten. Man ser ju inte mkt mer än gulesäcken. Kram. 
  • plupp06

I tidig graviditet hade jag blödningar i vecka, kom rött blod när jag gick på toa. Fick panik och var helt hysterisk och livrädd. Tyvärr var det för tidigt att kunna se något på VUL. Efter ca 3 veckor fick jag ytterligare blödningar, total panik igen!!!!!!! Men denna gången så kunde man se att hjärtat pickade och att det inte var någon fara. Fick ingen förklaring varför jag blödde utan de sa bara att det var vanligare vid ÄD.

Tar du trombyl eller fragimin just nu?

Svar på tråden Gravid och blöder