Inlägg från: Philippa |Visa alla inlägg
  • Philippa

när mobil?

Vid 11-12 års ålder..... då är mina barn inte på fritids länge och jag vill gärna kunna nå dom snabbt via mobilen.

• Philippa
    varfördåför skrev 2011-04-01 10:12:36 följande:
    så tänker jag också, förmodligen blir dte i den åldern, men tycker du verkligen att de är mogna för det då? kan de hantera den på rätt sätt, till rätt saker? jag är egentligen tveksam att man kan det i den åldern..
    Då får de väl lära sig det då med föräldrarnas hjälp som med allt annat i livet
  • Philippa
    varfördåför skrev 2011-04-01 10:34:51 följande:
    hihi.. ja det avr ju det då jag gör mitt bästa och är verkligen inblandad i deras liv, men tyvär är jag lite dessilusionerad och tror att samhället påverkar dem för mycket för att jag skall hinna ge dem rätt värdegrund i alla lägen. Det är nog där största problemet ligger, att jag känner att de har för mycket frihet inom tex data och liknande där man inte hinner med att kolla allt. man kanske kan sperra telefonen från sms
    Men sms är ju det som de oftast tycker är roligast... så det ahde jag inte spärrat....

Viss påverkar samhället barnen idag och vad kan göra mer än att försöka ge dom rätt värdegrunder..?
Svar på tråden när mobil?