Inlägg från: Solrosens |Visa alla inlägg
  • Solrosens

Mjölkprotein i barnmatsburkar?

Mama Mia skrev 2011-06-20 23:50:30 följande:
    Finns det mjölk i mat så SKA det uttryckligen stå i innehållsförteckningen. Så egentligen är det ganska enkelt. Det är väl i så fall om man inte har koll på alla mjölk-ord som finns. Men i jämförelse med andra ämnen så är det ganska enkla och mer eller mindre självklara ord som tex skummjölkspulver, laktos, créme fraiche och liknande. Dom krångligaste är väl nästan vassle och kasein om man inte har koll på att det kommer från mjölk. Kan tänka mig att alla inte vet vad kvarg är också, även om det är en ren mjölkprodukt. Men just barnmatsbrukarna innehåller väl inte så mycket konstigare mjölksaker än skummjölken? Gjorde dom åtminstone inte  när min 2-åring fortfarande åt burkar...

Gamal tråd, jag vet. Tänkte bara lägga till att det även i ströbröd kan finnas mjölkprotein! Det finns ändå i ganska så dolda varor.
  • Solrosens
    fluu skrev 2014-04-17 17:17:02 följande:
    Efter 8 månader var utbudet väldigt, väldigt litet för oss. Vi gick över till enbart plockmat istället.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Vad menar du med plockmat?
  • Solrosens
    fluu skrev 2014-04-22 21:28:57 följande:
    Ja... plockmat:P Bitar helt enkelt. Köttbullar, majskrokar, grönsaker, frukt. macka etc.

Jaha okej :) tack för svar :) är ditt barn fortfarande allergisk?
  • Solrosens
    fluu skrev 2014-04-22 21:40:50 följande:
    Japp. Hon har två allergier. En ska enligt proverna vara borta, men hon reagerar fortfarande så ja, hon är allergisk.

Okej, det kanske är på väg bort får vi hoppas. Mitt barn hade en viss förhöjning av antikroppar i blodet. Vi har testat med gröt där det finns mjölk i och hon reagerade två ggr utav fyra. Konstigt att hon ej reagerade vid alla fyra gångerna.
Svar på tråden Mjölkprotein i barnmatsburkar?