Inlägg från: tjooohej |Visa alla inlägg
  • tjooohej

Mjölkprotein i barnmatsburkar?

Jag tycker att det är jättemånga burkar av alla märken som trycker i mjölk, grädde, ost, vassle osv i burkarna. Jag är nu på 8 mån burkar för sonen o fram till nu är det i alla fall fler burkar som innehåller mjölk än som inte gör det. Jag står vid den där jäkla hyllorna o läser o läser o blir irriterad att det är så få utan! He, he men sånt är livet. Så det har blivit en hel del egengjord mat. Men så är han allergisk mot ägg också vilket begränsar ytterligare förstås;)

• tjooohej

Kolla mjölkallergitrådenbebisar o länken utanallt för att se vad som innehåller mjölk.  Den är toppen.
    Kan gömma sig bakom andra beteckningar o är lite lurigt i början. Det är ju viktigt att känna till framöver då ditt barn börjar äta annat som ex smörgåsrån o annan mat, välling mm.

Vi har varken fått mjölk ägg eller soja bekräftat genom prover men tydliga reaktioner av provokation via bröstmjölken. Nu äter sonen själv, 8 mån o ammas inte längre. Så han ahar aldrig fått prova något av det direkt i maten själv.

lycka till 

Svar på tråden Mjölkprotein i barnmatsburkar?