• Ninninn

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Nu har jag varit på gyn akuten och fått cytotec så ma nr:8 är på G! kul liv man lever..... 8 mf man börjar ju liksom undra om man har levt en dröm i 4 år nu!!

Nu får de ju bli Aten (när vi får råd) hur gör jag???? mailar jag denna adressen  [email protected] och skriver vad??
    Tänk att de måste vara mitt jäkla diskbråck som gör så jag inte kan behålla en graviditet så sorgligt. 

• Ninninn
    Zinfandel skrev 2012-06-27 07:12:02 följande:
    Beklagar verkligen ninninn Gråter Nä, 8 mf är inte okej, inte 2 heller, då är nåt fel.
    Denna mailen är bättre men han verkar ha lite kö just nu... lifeclinic@googlemail.com

Du kan även titta på dessa:
    www.fertility-academy.co.uk/
    www.serum-ivf.com/

Lycka till, hör gärna av dig!
    Tusen tack! ja ska skaffa mod till mig och maila han när ja orkar! hoppas så att han kan hjälpa mig! måste försöka få tag på vilka blod prover som har tagits på mig under årens gång för jag antar att han vill veta de?

Va hade jag gjort utan er och denna tråden! ni är bäst 
  • Ninninn

Ska jag i ett å samma mail skriva min historia och skicka med vilka blod prover som tagits? Eller ska ja bara skriva historien till att börja med? Alltså till Dr D :)

• Ninninn

Om man har för dåligt TNF-Alfa värden är de då man tar IL eller tar man IL för NK-cellerna????? Visst borde man kunna kolla tnf-alfa här i Sverige?

• Ninninn

ok ja de kanske varierar! jag sitter här och filar på ett brev till Dr D vet inte riktigt vad han vill veta?!!
     Hur många utav er här som varit hos honom eller hos Dr G har lyckats få barn??  

• Ninninn
    Zinfandel skrev 2012-06-29 16:48:26 följande:
    Ninnin: man kan även mäta TNF i Sverige men det mäts på olika vis eftersom man inte mäter TNF i fertilitetssammanhang i Sverige så det är inte samma noggrannhet och ej heller samma värden. Av de 3 som var med från början i tråden och som gått igenom en hel behandling så är 2 gravida och jag plussade första gången men förlorade det. I Beer-tråden har, vad jag vet, samtliga som var med från start lyckats. Tjorven som går hos Dr G, men som iofs är osäker på om hennes problem är immunologiskt, är också gravid nu. Så nu ser vi med spänning fram emot att följa den stora kull som nu varit hos Dr D!

Ok men de e ju bra! För min del efter 8 mf finns de inget att göra här hemma så ja har inget att förlora! Hoppas så att Dr D hittar nått immunproblem på mig så ja förhoppningsvis kan få en liten bebis inom en snar framtid :) är han snabb på att svara på mail?
  • Ninninn

Grattis Lully!! är så glad för din skull. Du ger mig hopp att fortsätta kämpa Hjärta

• Ninninn

Finns de något annat forum som man kan få svar på alla immunfrågor jag har??? vet att inte ni orkar svara hela tiden!

• Ninninn

Ja känner mig så jobbig =) snälla ni e som hjälper mig!

Ja har fått svar på mitt mail jag skickade till Dr D och han skrev bara vad de kostar och att jag skulle fylla i något formulär! men nu undrar jag behöver han inte blodprover som tagits på mig och i så fall vad? jag har beställt alla mina provsvar från alla blod prover som tagits men de e ju rena grekiskan för mig de enda jag vet vad de är är T4, T3 =) jo progesteron också! vad vill han ha? han sa att de inte var någon väntetid så de va bara till att komma så de känns ju skönt! 

• Ninninn

Någon som har tips på billiga/bra hotell i Aten? Nära kliniken?

• Ninninn
    Zinfandel skrev 2012-07-29 22:13:56 följande:
    Hotel Olympic i Halandri
    Tack! är de långt från flygplatsen till kliniken? antar att de är taxi som gäller
  • Ninninn

Nu har jag precis pratat klart med Dr D de blev ett samtal på 48 minuter =) han pratade bra och långsamt så man förstod! nu känns de så skönt va ju så nervös över detta samtalet. Ska blir så kul att åka dit ser verkligen fram emot de.

• Ninninn
    Yrja M skrev 2012-08-05 16:03:21 följande:
    Tack! Jag ligger absolut i riskzonen. Går det alltså inte att kolla upp det här i Sverige?

Du måste till Aten eller London för att kolla upp de!! Jag ska åka till Aten i september, jag hoppas jag ska få svar på varför jag fått 8 mf!! På telefonen var DR D övertygad om att de är mitt diskbråck som gör så att jag har immunproblem och är barnlös.
  • Ninninn

Alexandra: lösning å lösning de är iallafall nån hjälp för här hemma får du tyvärr inte någon!

• Ninninn

Maken din måste ju också få medicin annars smittar ju han dig igen hela tiden! Konstigt att inte han fick de från början men de är väl sjukvården i ett nöt skal :)

• Ninninn

Ja tänkte nog på ureaplasma som jag hade, av Penny fick gubben min också en dunder kur! Trodde de typ samma.

• Ninninn

Annars kan ni skicka mens prov till Penny i Aten hon kollar om man har hidden clamydia, ureaplasma och mykoplasma de kostar 2000 kr men helt klart värt pengarna

• Ninninn
    Pechi skrev 2012-08-30 10:43:49 följande:

Vad heter hemsidan där man kan hitta Penny? Jag gick hos en akupunktör för ca 1 år sedan inför mina IVF:er och gick där i ca 1 år. Under några behandlingar så använde hon magneter för att se vart jag hade "fel" i kroppen. Jag var väldigt tveksam till hela behandlingen men tänkte att det kan väl inte skada.
    Hon sa då till mig att du har klamydia, nä sa jag då, det har jag testat för och det har jag inte. Magneterna säger att du har klamydia sa hon då.
    Jag gjorde aldrig ngt av den infon men tänker nu att man kanske ska testa hidden chlamydia, skulle det visa sig att jag har det kommer jag aldrig mer vara skeptiskt mot annorlunda behandlingsmetoder Skrattande
    Här e hennes mail adress, skriv bara att du vill ta dessa tre prover då skickar hon info om hur du ska göra, jätte enkel! penyabatzi@hotmail  hemsidan är http://www.serum-ivf.com/diagnosis/consultation.html
  • Ninninn

Precis! Till penny lämnar man lite mens blod de är inte alla så dom gör här hemma så för att vara på den säkra sidan och få veta om man bär omkring på alla dess tre infektioner så kontakta penny! De är en riktig dunder kur man får som man ska ta i 25 dagar

• Ninninn

Ja de är engelska som gäller till henne, hon håller till i Aten! Hon är jätte snabb på att svara på mail

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.