• Zinfandel

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Pippilotta: jag tycker att du ska höra med din läkare. Det vanligaste är att börja på CD 1 med 5 mg och trappa upp till 15 mg vid ÄL men du kanske behöver en högre dos (vilket iofs en svensk läkare säkerligen inte ordinerar...)

• Zinfandel

Bakteriell Vaginos är tyvärr en vanlig orsak till infertilitet, oberoende av om det dödar spermierna eller ej.

• Zinfandel

Äsch, det får du bort med en hästkur antibiotika. Åk till Ludmila i Sundsvall så får du bort allt! Glöm inte att mannen också bör behandlas.

• Zinfandel

Fast han kommer att säga att män inte kan bära på bakterien, det hörs ju på namnet Flört  Ninninn, jag tycker inte alls det är konstigt, det är få som behandlar mannen också!

• Zinfandel

Alex: nej, alla behandlas inte där men hon gör helt rätt i att ha nolltolerans mot sånt som kan inverka och de flesta som söker sig dit har försökt länge och då ör det bättre att behandla än att inte behandla!

• Zinfandel
    AlexandraViberg skrev 2012-08-31 11:39:17 följande:
    Men hur kan clamydian överleva alla penicillin kurer osv som man ätit genom åren, undrar jag?
    Antagligen för att ni skickar det fram och tillbaks mellan er eller för att penicillinet inte verkat, det har varit för svaga kurer.
  • Zinfandel

Jag kan inte heller öppna :( men hör på radion idag att man börjat undra varför så många IVFer misslyckas o att man funderar på om miljön i livmodern kan vara viktig.... ;)))

• Zinfandel

Tack Holly!

Jag är helt förbluffad. Är detta en nyhet..?! Behöver man ens vara läkare för att komma på att slemhinnnan och livmodern kan vara betydelsefull?! Det är sjukt skrämmande..... Förvånad  

Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.