Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.
Härligt Fina
Härligt Fina
Beklagar Hjärte Mitt bästa råd: boka Aten så fort ni bara kan, så är ni ett steg närmare. Stor kram
Cice: Här kan du läsa om hur man går tillväga
www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49826574.html
Och här är vi om valt Aten:
www.familjeliv.se/Forum-7-134/m63072249.html
Köp boken Is your Body baby friendly så får du många svar!
Cice: Jag gillar också The infertility Cure, du kan också prenumerera på hennes nyhetsbrev, alltid bra läsning!
Här är hemsidan!
www.thefertilesoul.com/
Eftersom jag tillhör en svår grupp - +40 med immunproblem som försöker bli gravid - så är jag väldigt försiktig, men jag slutar inte leva för det. Jag gör allt med måtta och gör inte det som inte känns bra för mig. Motion, sol, frisk luft och sundhet är en förutsättning men jag hade inte hårdtränat. Vila är ett måste, både som sömn, akupunktur & massage (dock ej vid grav). Jag ahrb dragit ner på socker, vitt mjöl & komjölk eftersom det inte är gynnsamt för oss men jag belägger mig inte med några förbud!
Allt som kan vara stötande mot underlivet (ridning, löpning, spinning osv) och bastuvärme ska helst undvikas för oss fram till v 12 eller allra helst hela graviditeten. Vi är en känslig grupp, Inget får riskeras när man äntligen kommer så långt
Vinterland: börja äta mycket Omega 3 & D-vitamin. Du behöver säkert immunterapi så det är värt att lägga en summa på det istälelt för att misslyckas med svindyra IVFer. Se till att åtminstone få kortison till nästa försök!
Majsanna: tror du frågade samma för några veckor sedan och jag besvarade dig då..?! I Beer-tråden är det flera som tagit Humira. Om jag var som du hade jag tveklöst uppsökt Dr D eller Dr G. Du ska säkert ha Clexane också pga antikoagulans och betydligt högre Pred.
Lillis: jag hade börjat direkt och höjt upp till 10-15 mg kring återföringen...
Lillis: inte bra, kolla då med din diabetesläkare först. Höga insulinhalter påverkar ju äggstockar & därmed fertilitet.