• Zinfandel

Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.

Lully: vet du vilka blodprover som avgör om du får mer IL nu i graviditeten? Du tar ju proverna i Sverige nu. Hur ofta ska du lämna blod nu?

• Zinfandel
    Lully Hill skrev 2011-11-04 16:39:46 följande:
    Dr D gör lite olika  än Dr G tror jag. Jag har tagit " fullständig blodstatus" här i Sverige i går. Utifrån resultatet kan Dr D ana sig till hur det står till med immunförsvaret. Inga andra prover behöver tas. Jag tror jag får en ny IL i veckan, det var ungefär så han sa. Sedan trodde han inte att jag kommer att behöva fler, men det får vi se för jag skall nog ta blodprov flera gånger. Jag vet inte ännu hur ofta men skulle kunna tro var 2-3 vecka.
    Jag vet inte om jag vår sluta med IL och skall nog försöka få honom att skicka mig ett recept så jag kan ta fler IL-dropp. Jag har bara en påse till nu. 
    Haha, det var ju lagom flummigt FlörtSkrattande
  • Zinfandel

Grattis Lully till plusset idag, sååå härligt!!!! SoligSkrattande

Jag har försökt få tag i Dr Christensen kan du tro, jag hittade bla en aktuell mailadress men han har tyvärr inte svarat. Misstänker att det är fler som jagar honom...... Som Lully säger så forskar han enbart numer.

• Zinfandel
    Plly skrev 2011-11-09 19:51:44 följande:
    Hej Kan du inboxa mig med länk vore du snäll?
    Hörrni, pass upp där. De där "Internetapoteken" har flera gånger varit uppe för granskning, har man tur är det bara sockerpiller men det kan också vara precis vad som helst som bara märks om eller som görs om till samma form & färg som bestsellers, det är mycket sällan det äkta preparatet trots identiska förpackningar, logotype och pillerutseende. Sorry min paranoia Flört
  • Zinfandel
    Nikki GBG skrev 2011-11-10 06:34:53 följande:
    borde man inte då äta prednisolon hela cykeln? och inte bara mellan ägglossning och mens? för annars rubbas väl tsh-värdet??
    Ja, jag gör det! Men hormoner, särskilt östrogen höjer värdet men det jämnar tyvärr inte ut sig så då behöver oftast Levaxindosen höjas.... Visst är de så att långvarigt intag har bättre effekt. Du ska dock helst inte ta höga doser Pred mer än 3 mån. Vissa patienter som har svåra autioimmuna sjukdomar tar kortison under en mycket längre tid.
  • Zinfandel
    Hootenanny skrev 2011-11-10 08:37:04 följande:
    Hej

Jag har velat skriva detta inlägg en lång tid, men känt att jag ville göra lite 'research' på nätet först (men det blir ju aldrig av!), men denna tråd känns som rätt ställe så nu blir det gjort.

Jag vill påpeka att jag inte har något underlagg för detta inlägg, att det bara är mina funderingar och att jag ej heller läst tråden (så ber om ursäkt om andra varit inne på detta tidigare).

För flera år sedan började jag ta Sea Kelp i England (tror detta heter endast Kelp i Sverige) för att det skulle hjälpa mot övervikt - Jag fick en (glad) överaskning när det visade sig att helt plötsligt blev mitt hår på benen tunnare och färre- och effekten var ganska snabb eftersom jag såg skilnad när jag, av slarv, gjorde pauser i kuren. Insåg då att detta hade en stor inverkan på hormonerna och min sköldkörtel. 

Jag fortsatte att äta dessa tabletter och när jag bestämmde mig för att bli gravid blev jag det första månaden utan skyddat sex (och jag var inte ung- 35).
    En vän till mig försökte få barn i år, gick på alla undersökningar och sedan fick hon struma- efetr operationen på sköldkörteln blev hon med barn på ett par månader.
    En ytterligare vän till mig försökte få barn i ett och ett halvt år och var 39 år, när  jag förslg att hon pröade mina tabletter blev hon gravid en månad senare.

Detta kan allt vara sammanträffande- det är långt ifrån en vetenskaplig bas el metod men jag vet hur barnlängtan är, och har sett kampen hos vänner och kannt sorgen, och då kan man ju känna att man vill pröva allt. Det bra med att bara pröva detta- och se om npgot händer är att Sea Kelp är helsokost, och så vitt jag vet fins det inga negativa effecter av att försöka normalisera sköldkörteln- och vem vet, kanske den är så pass känslig att en 'onormal för att få barn-nivå' inte är riktigt mätbar med alla hormoner gifter etc vi får i oss nu för tiden. 

Bara en lietn tanke, som sagt jag har inga belägg för något av detta förutom att jag tyckte mig se ett samband, och det kan vara värt att pröva för det ät verkligen - inget att flörlora senario.

Kanske när jag läste tråden igen passar detta inte in om man har immunförsvar problem- men kanske det är ett annat problem.

Llycka till <3 
    Det här är jättelustigt. Första gången jag kom till min akupunktur som är professor, så sa hon direkt att jag ska äta Kelp men helst färsk och det finns inte att få tag på här. Jag fann torkad & tablettform men började aldrig ta dem av någon outgrundlig anledning, jag snubblade väl aldrig över någon mer som fått rådet. Nu känns det som att det finns all anledning öppna den där burken och testa Skrattande
  • Zinfandel
    Lully Hill skrev 2011-11-10 21:46:42 följande:
    Hej kära vänner!
    Skall bara säga att jag sticker till Gotland över helgen. har bara tillgång till mobilen då. Blir kanske lite få ordig, men jag finns här o läser allt.

Kramar 
    Ta hand om dig, mannen & bebisen KyssSolig
Svar på tråden Oförklarlig barnlöshet kan vara ett immunproblem.