• Zabka

Hm... nu blev jag lite ställd här...

Olika kommuner vill ha det på olika sätt. Vi var tvungna att göra vår hälsokontroll innan utredningen startade. Soc skickade blanketterna till oss med snigelpost. Men jag vet att andra kommuner kör hälsokontrollen senare i utredningen.

Ring er soc och fråga hur de vill att ni gör.

So far, no morning sickness...but the paper cuts are terrible!
  • Zabka
    Hjärtat längtar skrev 2011-04-05 23:10:25 följande:
    Vi har lämnat urinprov och blodprov och på fredag ska vi på läkarundersökning. Vad gör man på den? Vad händer?
    Vi var på vår vårdcentral där vår husläkare gjorde en generell undersökning: kollade synen, mätte midjan, mätte vikten, kollade reflexer & blodtryck, lyssnade på hjärtat och kontrollerade allmäntillståndet. Han klämde lite här och där. Och så pratade vi om hur vi mår och så vidare. Ungefär så gick det till.
    Lycka till!
  • Zabka
    Nelly02 skrev 2011-04-10 12:50:16 följande:
    Vi har precis som (TS) påbörjat vår utredning och hade vårt första möte med dem här i veckan och ska boka läkartid i morgon. Ringde vårdcentralern men de prioriteradesinte detta då de sa att de hade ont om läkartider och när det  som i de här fallet inte var akut eller sjukfdomrelaterat så hamnade man långt ner på listan i väntekö på X antal månader.

Ska ringa privaläkare i morgon om man hittar någon i vår kommun där vi bor i och min undran är, hur mkt kostade ert läkarbesök?
    Vi betalade 900 kr per person.
    So far, no morning sickness...but the paper cuts are terrible!
Svar på tråden Hm... nu blev jag lite ställd här...