Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

lokisse skrev 2011-03-30 23:55:22 följande:
    det beror nog pa vad du kallar klarade.
    Nej det tror jag inte!

Klarade utan problem.
  • Här och nu
    sirisdotter skrev 2011-03-30 23:58:58 följande:
    I Sverige är BVC inte obligatoriskt.   Vet någon hur det är i Frankrike?
    Vad jag hört av de fransmän jag känner kontrolleras färre barn. BVC är inte obl i Sverige, men rutin för de flesta.
  • Här och nu
    Prodin skrev 2011-03-31 00:00:19 följande:
    Bra argument, jag bockar och bugar och inser att det förmodligen inte spelar någon roll vad jag skriver till dig...

Visste du att det inte bara är med amningen som WHO tycker det är viktigt med sympati? Eftersom 40% av jordens befolkning saknar tillgång till rent vatten vill de helst att vi priviligierade dricker vatten ur toastolen. Av sympati. Det röstades även år 2002 om huruvida man skulle sprida ut malariamygg i Danmark, för att de skulle få känna på. Men förslaget röstades ner och man nöjde sig med att visa Gudarna måste vara tokiga på riksTV.
    Man genomskådar ett o annat.
  • Här och nu
    dessdess skrev 2011-03-31 09:06:46 följande:
    Näeej fy för ammande mammor! Sluta genast allihop!! Era barn kan DÖ!!!

Alltså vilken sjuk rubrik! Läs artikeln igen kära TS så kanske du ser att det inte var amningen som tog livet av flickan utan svårt sinnessjuka föräldrar!
    Sinnessjuka var de inte, utan hjärntvättade av förakt mot mediciner och bra kost för barn.
  • Här och nu
    Hultis skrev 2011-03-31 08:42:36 följande:
    Vad har detta med amning alls att göra?
    Vet du att i Afrika dör det tusentals barn för att deras mammor blandar ersättningen med smutsigt vatten. Ska vi sluta använda ersättning för det?

Ren idioti denna tråd skulle jag säga...
    Nej, men lika väl som det behövs kunskap bakom hur ersättning används för att vara nyttig o inte farlig, krävs detsamma ang. amning/bröstmjölk.
  • Här och nu
    Druantia skrev 2011-03-31 08:42:24 följande:
    Syftade på att alla har rätt att helamma om dom vill. Inte att missköta sitt barn såklart. Trodde att det var ganska uppenbart, men fick väl förtydliga det då. :)
    Finns tyvärr envisa helammande mammor som inte inser att deras barn behöver komplement.
  • Här och nu
    Druantia skrev 2011-03-31 09:21:49 följande:
    Ja okunskap finns överallt.
    Men de ammande vars barn inte mår bra ifrågasätts mindre än de som inte ammar, men matar sina barn på rätt sätt med ersättning; rent vatten, lagom mängd pulver osv.
  • Här och nu
    OrdinaryMe skrev 2011-03-31 09:21:46 följande:
    har bara läst TS och artikeln,
    Det där har ju INGENTING med amningen att göra utan beror helt på extremt korkade föräldrar!!!

Hoppas verkligen inte att något liknande händer i sverige, jag hoppas vi har bättre koll på våra små! barnet borde blivit tvångsinlagt vid 9 månaders kollen, hur kan man tro att Lera ska hjälpa... suck.. jag blir så trött!!! stackars stackars lilla flicka...

jag känner veganer som har barn, de både ammar, ger ersättning och äter en hel massa extra vitaminer och piller (på läkares rekomendation) för att både barn och mamma ska få i sig allt som behövs! det borde även denna korkade kvinna gjort!!
    Jo, det har med amning att göra. Föräldrarna trodde att bara man ammar så löser sig allt. Finns många som tror det o där barnen mår dåligt, men här blev det extrema konsekvenser.
  • Här och nu
    ondar skrev 2011-03-31 09:33:32 följande:
    Och bara för att titeln på artikeln var missvisande betyder väl inte det att du inte kan läsa resten? Barnet svalt ihjäl för att den som 11 månader gammal ENDAST fick bröstmjölk från någon som inte var så noga med sin veganska kost och som inte hade börjat ge barnet mat för länge sen osv. Det här är vanskötsel och har INGENTING med amning att göra.

Kan tillägga att jag själv inte ammar mitt barn men bara för det blir jag inte eld och lågor och ska kasta upp en sån här grym artikel i ansiktet på folk o göra mig präktig. Amning är bra (o jag önskar att även jag kunde amma), Vad e det o mopsa om!
    Amning ÄR inte alltid bra. Det gör livet till ett helvete för många mammor o barn, pga. de inte får stöd att låta bli att börja eller sluta, när det inte är rätt metod. Mina barn hade svultit ihjäl av enbart amning från födseln o vi mådde pest mentalt av all amningshets.
  • Här och nu

Men för sjutton! Klart det har med amning att göra. Därmed inte sagt att amning alltid är farlig. Men det kräver kunskap om hur man avgör, ifall amningen inte räcker.

Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....