xXMaLoXx skrev 2011-04-08 20:46:54 följande:
I många fall skrev jag, inte i alla. Jag började ge sonen gröt vid 4 månader för att han var seg med vikten och började dala på kurvan. Jag hade massor med mjölk men som nämts,så var den inte särskilt fet. När han börjat med gröt så gick han upp 1,6 kilo på en månad. Men är det så att man inte kan producera fullgod mjölk, så är det ju något som knasar även om man inte kan kalla det att man är sjuk. Det jag syftar på att många kan amma upp till året utan att det skulle saknas något för barnet.
Jo men inte enbart. jag tror inte dte är bra för barn. det rekomenderas ju att man inte ska bara amma ett barn utan de ska även få extra mat. De står ju över allt.
Och de e så att vissa har jätte bra mjölk till första barnet och skit mjölk till andra barnet. och vissa har tvärt om och dem har ju inte ändrats i kroppen då :).. Jag tror det är 50/50 med det där. Men dem flesta föräldrar ger ju extra mat till sina barn än bara bröstmjölk pågrund dem vill va på den säkra sidan och de tycker jag att man alltid ska vara:).. Men jag förstår hur du menar, men jag tror inte dem flesta har bättre mjölk än andra jag tror de är 50/50 :)..