Inlägg från: snorkan |Visa alla inlägg
  • snorkan

Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....

öh.....JO det är det!

Men det är ju inte normalt att endast amma en 11 månaders bebis, normalt börjar man ju med smakportioner där vid 4-6 månader....klart att man inte klarar sig på enbart bröstmjölk hur länge som helst.

Sedan var mammam vegan dessutom, bröstmjölken var väldigt näringsfattig.....stackars barn! normalt reagerar man väl på att barnet endast väger 5,7 kg och är 11 månader?!!

Detta handlar inte om att amning inte är det bästa...utan om en mamma som inte hade någon kunskap om bebisar tycker jag.....

• snorkan
    Cocco skrev 2011-04-01 16:13:48 följande:
    Det är ju rätt många 11 månaders bebisar som lever till största delen på bröstmjölk. I de allra flesta fall fungerar det rätt bra. I mina kretsar är det "normalt"
    okej...själv har jag aldrig varit med om att någon helammat vid 11 månader....men nu pratar jag om just det åxå.....du skriver största delen, men man helammar inte om man till största delen ammar och låter barnet få något annat där emellan STOR skillnad

Jag snackar alltså HELAMMAR....blanda inte in något annat 
  • snorkan

rekomendationerna är ju att man börjar lite smått med smakportioner tidigare än 11 mån, sen behöver man ju inte börja vid 4.

sen behöver man ju inte börja alls om man nu ska tjura på med bröstmjölk hur länge som helst om man nu tror att DET är det bästa, men sunt förnuft tycker jag säger att man inte kör enbart bröstmjölk efter ett år.

men vill barnet inte äta annat, så är det ju klart att man erbjuder det den äter.

• snorkan
    Cocco skrev 2011-04-01 22:17:17 följande:
    Barnen jag pratade om har erbjudits mat men helt enkelt vägrat äta särskilt mycket. Man kan inte och bör inte tvinga barn att äta.
    Nej absolut det håller jag med om, men att välja att inte ens försöka ge barnet mat då det börjar att närma sig året tycker jag är fel fel fel.

• snorkan
    3barnsmor skrev 2011-04-02 08:31:32 följande:
    man behöver väl inte börja vid sex månader heller.. finns barn som inte vill äta annat än just bröstmjölk. så länge barnet mår bra så är det inga problem
    nej det är just det....så länge barnet mår bra, vissa föräldrar verkar ju uppenbarligen inte vara kompitent att avgöra om barnet kan enbart hålla sig till bröstmjölk.

rekomendationen är att börja vid 6 mån, vissa börjar tidigare, och vissa andra börjar senare än 6 mån, om man VET vad man håller på med så kvittar det väl om man börjar med mat vid 4 eller 9 månaders ålder.

men av artikeln att dömma så har ju inte alla den kompitenesen tyvärr. 
  • snorkan
    lokisse skrev 2011-04-02 23:24:16 följande:
    men det är bara nagot du tycker. nagon anledning finns det inte att ge sina barn nagot annat än b-mjölk det första aret.
    ja jag tycker det....detta är ju ett diskussionsforum....där man.....tycker saker Förvånad

och det KAN finnas anledning att ge barnet annat än bröstmjölk.....det är väl ganska uppenbart, läs bara artikeln!
  • snorkan
    infragilis skrev 2011-04-02 23:42:40 följande:
    Om du använder artikeln som argument för din sak har du nog inte förstått vad du läst.
    infragilis skrev 2011-04-02 23:42:40 följande:
    Om du använder artikeln som argument för din sak har du nog inte förstått vad du läst.
    hur menar du då?

• snorkan
    lokisse skrev 2011-04-02 23:46:49 följande:
    klart att det kan finnas det. det räcker att man inte vill ge bröstmjölk.
    men det blir inte fel fel fel för att man inte ger sitt barn nagot annat än b-mjölk första aret heller
    Nej det påstår jag inte heller, men för VISSA kan det bli fel, som mamman i tidningsartikeln tex....det gick ju inget vidare.

sen finns det ju andra mammor som ammar sina barn och dom inte riktigt går upp i vikt som dom ska, kompliterar med mat och det ändras.

sen har vi vissa som ammar helt, länge och det funkar, det ÄR olika från person till person.

säger inget annat. 
Svar på tråden Amning är inte alltid bäst! Läs, fy tusan säger jag bara....